مطالب مرتبط:
خبری مهم از هیئت مدیره پرسپولیس رسید
نخستین پایگاه خبری ویژه سالمندان راه اندازی شد
ترکمنستان مقصد48 درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در 10 کالای اول صادرات نیست!
خبری خوب برای اسپالتی و آتزوری؛ جانلوکا اسکاماکا در اوج
خبری که کام سهام عدالتی ها را شیرین کرد | زمان واریز سود سهام عدالت مرحله جدید با مبلغ فوق العاده اعلام شد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 ساعت 00:402024-04-25پزشكي

یک سفر خبری خوشمزه!


ظرف های حصیری که با کلی گل و گیاه سبزرنگ پوشیده شده مقابل مان قرار گرفته، قیافه برخی هاشان آشناست، اما خیلی هاشان را تا بحال ندیده ایم.

ظرف نمک و سرکه را هم کنار دستمان قرار میدهند، - اول متعجب به هم نگاه کرده و بازهم متعجب به ظرف سبزرنگ مقابل مان نگاه می کنیم.

بعد از کمی تعلل، اول از همه دستمان سمت گیاهانی می رود که از قبل می شناختیم، گیاهانی مثل بلبلی نخود و ونوشک و همین که تمام می شوند نگاهمان سمت گیاهانی می رود که خیلی هاشان را ندیده ایم و طعمشان برایمان بیگانه است، با تردید یکی یکی گیاهان را برداشته و در ظرف نمک و سرکه می زنیم و بعدش از طعم تازه و دلپذیرشان سرشار از حس سرسبزی و بهار می شویم.

برخی هاش مثل پیچک ، پاغازی و شِنگ طعم خاص و غیرقابل وصفی دارند و برخی هاشان مانند جعفری کوهی طعمی ناشناخته دارند و برخی هم مثل ریواس ترش مزه هستند.

چشیدن طعم پاغازی و مابقی گیاهانی که در ظرف دیگری چیده شده بودند اما نصیبمان نمی شود، چرا که همکاران دیگر قبل ازما حسابشان را رسیده و چیزی در ظرف باقی نگذاشته اند! حالا همه دور ظرفی که تقریبا چیزی از گل و گیاهان درون آن باقی نمانده جمع شده ایم و رییس سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه که از این همه سرعت عملِ همکاران در صرف گیاهان بهاری متعجب مانده، شروع به تشریح اهداف این سفر می کند، سفری که در


برچسب ها: گیاهان - گیاه - قرار - سرکه - گل و گیاه - بیگانه - سرشار
آخرین اخبار سرویس:

یک سفر خبری خوشمزه!

یک سفر خبری خوشمزه!