مطالب مرتبط:
آغاز تزریق واکسن پنوموکوک در 7 استان کشور
آغاز تزریق واکسن پنوموکوک در 7 استان کشور
آغاز واکسیناسیون روتاویروس و پنوموکوک در 7 استان/2.5 همت برای درمان کودکان
چسب پوستی بدون درد جایگزین واکسن برای کودکان
پچ پوستی بدون درد می تواند واکسن را به کودکان برساند خبرگزاری مهر ایران و جهان
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 اردیبهشت 1403 ساعت 11:502024-05-12پزشكي

تزریق واکسن جدید به کودکان در 7 استان


قرار است در هفت استان کشور، واکسن پنوموکوک در سنین 2 و 4 و 12 ماهگی تزریق شود؛ واکسن روتاویروس نیز خوراکی است و در 2 و 4 و 6 ماهگی به کودکان داده خواهد شد.

- وزیر بهداشت با اشاره به آغاز تزریق دو واکسن روتاویروس و پنوموکوک در هفت استان کشور گفت: درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در تمام مراکز دولتی وابسته به وزارت بهداشت انجام می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتسنیم، بهرام عین اللهی امروز در حاشیه مراسم پویش ملی کودک سالم، ایران سلامت اظهار کرد: امروز از دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس که اهمیت بسیار زیادی در پیشگیری از بیماری ها در کودکان دارد رونمایی کردیم.

وی افزود: پنوموکوک می تواند بیماری های زیادی در کودکان ایجاد کند و سالانه 1500 کودک به خاطر این بیماری فوت می کنند یا بستری می شوند و شایع ترین عارضه آن سینه پهلو است.

روتاویروس نوعی ویروس است که باعث بروز علائمی مانند اسهال می شود و تعداد زیادی از کودکان دچار مشکلات گوارشی و مشکلات هاضمه می شوند و مجبور به بستری آنها می شویم و واکسن روتاویروس که امروز رونمایی شد نیز می تواند از این بیماری پیشگیری کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: قرار است در هفت استان کشور، واکسن پنوموکوک در سنین 2 و 4 و 12 ماهگی تزریق شود؛ واکسن روتاویروس نیز خوراکی است و در 2 و 4 و 6 ماهگی به کودکان داده خواهد شد.


برچسب ها: روتاویروس - کودکان - کودک - ویروس - واکسن - بیماری - بیماری ها
آخرین اخبار سرویس:

تزریق واکسن جدید به کودکان در 7 استان

تزریق واکسن جدید به کودکان در 7 استان