مطالب مرتبط:
راه آهن اردبیل امسال به بهره برداری می رسد خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان
ادامه مذاکرات برای ساخت راه آهن ارمنستان- ایران
تکذیب راه اندازی منطقه آزاد مشترک ایران و افغانستان
قیمت انواع آهن آلات 12 اردیبهشت 1403
همکاری شرکت ملی مس و گروه مپنا در زمینه بومی سازی ماشین آلات صنعت مس و ساخت نیروگاه
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403 ساعت 23:202024-05-01اقتصادي

بهسازی خط آهن افغانستان بدون ماشین آلات مکانیزه راه آهن ایران ممکن نیست


معاون فنی و زیربنایی راه آهن با اشاره به ارتباط ریلی بین ایران و افغانستان گفت: پیش بینی ما این است که بهسازی این خط به طور کامل انجام نشده زیرا باید ماشین آلات مکانیزه برای اصلاح نواقص این خط اعزام شود و بررسی ها نشان می دهد هیچ ماشین آلات ریلی از کشور خارج نشده است.

- معاون فنی و زیربنایی راه آهن با اشاره به ارتباط ریلی بین ایران و افغانستان گفت: پیش بینی ما این است که بهسازی این خط به طور کامل انجام نشده زیرا باید ماشین آلات مکانیزه برای اصلاح نواقص این خط اعزام شود و بررسی ها نشان می دهد هیچ ماشین آلات ریلی از کشور خارج نشده است.

سید مصطفی داودی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه خط آهن سنگان ـ خواف ـ شمتیغ ـ روزنک توسط جمهوری اسلامی ایران و با هزینه ایران، برای کمک به توسعه کشور افغانستان احداث شد، افزود: از این پروژه حدود 60 کیلومتر از شمتیغ تا روزنک در کشور افغانستان است که قرار بود تا هرات ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: در سال 1399 این پروژه با سرعت متوسط 80 کیلومتر بر ساعت، توسط روسای جمهور دو کشور افتتاح شد و در سال 1400 با توجه به اتفاقات سیاسی کشور افغانستان، این خط در قسمت های مختلف از قبیل زیرساخت، ساختمان و ارتباطات به شدت آسیب دید و بیشتر دستگاه های ارتباطی این مجموعه نیز تخریب شد یا به سرقت رفت.


برچسب ها: ماشین آلات - افغانستان - ایران و افغانستان - ایران - ماشین - مکانیزه - راه آهن
آخرین اخبار سرویس:

بهسازی خط آهن افغانستان بدون ماشین آلات مکانیزه راه آهن ایران ممکن نیست

بهسازی خط آهن افغانستان بدون ماشین آلات مکانیزه راه آهن ایران ممکن نیست