ابطال اجراییه بامکی به زبان سادهتفاوت اعتراض به عملیات اجرا و دستور اجرا در اجراییات ثبت، مسئله ای اساسی در دعاوی ثبتی است. اسناد بر اساس توان اثباتی به دو نوع رسمی و عادی تقسیم می شوند. اسناد رسمی، طبق ماده 1287 قانون مدنی، اسنادی هستند که به صورت رسمی در ادارات ثبت اسناد و املاک یا در دفاتر اسناد رسمی یا نزد سایر مامورین رسمی به موجب مقررات قانونی تنظیم شده اند. در بحث اجرای اسناد، ممکن است قوانین و مقررات یا تشریفات اجرایی رعایت نشوند و در این صورت، شخصی که از دستور اجرا یا عملیات اجرایی متضرر شده، می تواند اعتراض کند. تشخیص لزوم تنظیم دادخواست برای ابطال اجراییه بانکی یا اعتراض به عملیات اجرا، در نوع دعوا و چگونگی طرح آن توسط وکیل پایه یک دادگستری مشورت کنید و در صورت نیاز وکالت را به وی بسپارید. ویژگی های اسناد رسمی اسناد رسمی ویژگی هایی دارند که آن ها را از اسناد عادی متمایز می سازد: اعتبار: به معنای تنظیم شدن توسط مامور رسمی یا تحت نظر او است، که مواد 70 تا 73 قانون ثبت و به ویژه ماده 22 قانون ثبت این موضوع را تأیید می کند. اعتبار اسناد رسمی مطلق است و نه فقط در مقابل طرفین بلکه به طور کلی در مقابل اشخاص ثالت نیز معتبر محسوب می شود. قابلیت اجرایی بودن اسناد رسمی: به این معناست که این اسناد بدون نیاز به حکم دادگاه، قابل اجرا هستند. برچسب ها: اسناد - اجرا - اسناد رسمی - رسمی - اعتراض - عملیات - ثبت اسناد و املاک |
آخرین اخبار سرویس: |