مطالب مرتبط:
شاهنامه فردوسی به روایت اعداد/ عکس نوشت
با فردوسی «ما» شدیم و با شاهنامه «ما» می مانیم
با فردوسی «ما» شدیم و با شاهنامه «ما» می مانیم
با نگاهی فراتر از زبان | با فردوسی «ما» شدیم و با شاهنامه «ما» می مانیم
1400 بار تکرار واژه ی «ایران» در شاهنامه فردوسی نشانه ی چیست؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 ساعت 08:252024-05-15سياسي

شاهنامه فردوسی سرشار از مضامین الهی است


رییس شورای فرهنگ عمومی استان در مراسم نکوداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان پارسی گفت: شاهنامه فردوسی سرشار از مضامین الهی، اسلامی و اخلاقی است.

- موضوعاتی نظیر غیرت و شجاعت، علم آموزی و خردورزی، حیا و عفت، ظلم ستیزی و دفاع از مظلوم، بیانگر حکمت و معرفت فردوسی است.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان شب گذشته با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری برنامه های بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در استان اظهار کرد: خوشبختانه شاهد آن هستیم که توجه به فرهنگ، ادب و زبان فارسی در استان سمنان نسبت به سال های گذشته برجسته تر شده و این موضوع با همت و جدیت بیشتری دنبال می شود.

وی با ابراز خرسندی از حضور در این محفل ادبی گفت: خدا را شاکریم که در کشوری زندگی می کنیم که رهبر آن شعرشناس است و بر حوزه شعر و ادبیات فارسی اشراف و تاکید دارد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی، شهیدان را مصادیق بارز غیرت، شهامت و شجاعت عنوان کرد و گفت: در اشعار حماسی فردوسی، ویژگی انسانهای شجاع و غیور تاریخ همچون شهدای عزیزمان به زیبایی بیان شده است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان وجود حکیمانی مانند حکیم ابوالقاسم فردوسی را مایه افتخار فرهنگ ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: اگر کسی حلاوت آشنایی با شعر و ادب


برچسب ها: حکیم ابوالقاسم فردوسی - ابوالقاسم فردوسی - فردوسی - شاهنامه فردوسی - نماینده ولی فقیه در استان - شورای فرهنگ عمومی استان - استان
آخرین اخبار سرویس:

شاهنامه فردوسی سرشار از مضامین الهی است

شاهنامه فردوسی سرشار از مضامین الهی است