مطالب مرتبط:
برای کاهش قیمت مواد غذایی فعلا منتظر باشید
برای کاهش قیمت مواد غذایی فعلا منتظر باشید
خوردن این مواد غذایی با معده خالی ممنوع!
هشدار: این مواد غذایی را با معده خالی نخورید
این مواد غذایی را با معده خالی نخورید
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403 ساعت 09:152024-05-02پزشكي

مواد غذایی که آلرژی بهاری را کاهش می دهند


رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: افراد زیادی وجود دارند که در فصل بهار با آلرژی فصلی مواجه می شوند و لازم است در طی این مدت از مواد غذایی آلرژی زا پرهیز کنند.

- ایسنا/خراسان جنوبی رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: افراد زیادی وجود دارند که در فصل بهار با آلرژی فصلی مواجه می شوند و لازم است در طی این مدت از مواد غذایی آلرژی زا پرهیز کنند.

سیده سمیه اصغری، در گفت وگو با ایسنا بیان کرد: آلرژی فصلی که در فصل بهار و تابستان بیشتر شایع است، زمانی رخ می دهد که سیستم ایمنی بیش از حد به مواد حساسیت زا مانند گرده گیاهان واکنش نشان داده و منجر به احتقان، عطسه و خارش زیاد می شود.

وی بیان کرد: تغییرات سبک غذایی نیز ممکن است به کاهش مشکلات تنفسی کمک کند لذا افزودن برخی غذاها به رژیم غذایی شما سبب کاهش علائم مثل آبریزش بینی و چشم می شود.

اصغری گفت: زنجبیل ماده غذایی است که به کاهش علائم ناخوشایند آلرژی مثل تورم و تحریک در مجرای بینی و چشم و گلو کمک کرده و لذا چای زنجبیلی گزینه خوبی برای این فصل است.

رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه بهتر است در طول فصل آلرژی از مرکباتی مثل پرتقال،گریپ فروت و لیمو ترش استفاده کن


برچسب ها: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند - دانشگاه علوم پزشکی - آلرژی - مواد غذایی - آلرژی فصلی - معاونت بهداشتی - غذایی
آخرین اخبار سرویس:

مواد غذایی که آلرژی بهاری را کاهش می دهند

مواد غذایی که آلرژی بهاری را کاهش می دهند