مطالب مرتبط:
تخت جمشید 100 سال قبل به این شکل بود +عکس
تخت جمشید 100 سال قبل چه شکلی بوده است؟ +عکس
عکسی جالب از تخت جمشید مربوط به 100 سال قبل
عکس های رنگی از 100 سال قبل افغانستان
عکس| رونمایی هادی چوپان از دکور باشگاهش به سبک تخت جمشید
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 اردیبهشت 1403 ساعت 07:302024-05-03اجتماعي

تخت جمشید 100 سال قبل چه وضعی داشت؟ (عکس)


از سرستون ها و دیوارهای مدفون در خاک تا ستون های فروریخته و گیاهانی که بر پلکان قصر 2500 ساله روییده اند؛ این عکس ها تصویری روشن از وضعیت تخت جمشید را در پیش از آغاز کاوش های باستان شناسی نشان می دهند.

-  ساخت بنای باستانی تخت جمشید از اواخر قرن ششم پیش از میلاد در زمان پادشاهی داریوش کبیر آغاز شد و احتمالا در طول حدودا 120 سال همچنان بخش هایی به آن افزوده می شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفرادید، این بنای عظیم و حیرت انگیز در حدود سال 330 پیش از میلاد به دست اسکندر مقدونی ویران شد اما ویرانه های آن نیز در طول قرون مختلف همچنان مایه اعجاب و شگفتی بازدیدکنندگان باقی ماندند.

گذر زمان به تدریج چهره تخت جمشید را هر چه بیشتر در میان غبار و ویرانی مدفون ساخته بود تا جایی که در حدود یکصد سال قبل، بخش های قابل توجهی از این بنا در زیر خاک فرو رفته بود، هرچند که بخش قابل توجهی نیز همچنان آشکار بود.

در سال 1931 میلادی ارنست هرتزفلد، باستان شناس آلمانی، نخستین کاوش های باستان شناسی را در تخت جمشید آغاز کرد؛ کاوش هایی که بخش های مدفون این اثر را نمایان ساخت و شناخت بیشتری نسبت به هویت واقعی آن را نیز موجب شد.

عکس هایی را که در اینجا ملاحظه می کنید ارنست هرتزفلد در حدود سال 1928 و پیش از آغاز عملیات کاوش در تخت جمشید و پاسارگاد ثبت کرده است.


برچسب ها: تخت جمشید - میلاد - بازدیدکنندگان - سال قبل - اسکندر مقدونی - حدود - باستان
آخرین اخبار سرویس:

تخت جمشید 100 سال قبل چه وضعی داشت؟ (عکس)

تخت جمشید 100 سال قبل چه وضعی داشت؟ (عکس)