مطالب مرتبط:
پیکر رییسی بر روی زمین بوده برخی رپورتاژ تبلیغاتی آماده کردند/ همان روز شهادت رییسی گفتم ما قربانی دادیم اما ریشه های نظام مستحکمتر می شوند
عکس/ استایل زمین تا آسمان متفاوت جنیفر در پاریس حسابی سوژه شد!
تجلیل از پیشکسوت زمین شناسی ایران در یک همایش علمی
وعده اقتصادی جدید قالیباف ؛ این بار مسکن و زمین
گزارش تصویری| بیگانگان در اعماق تاریکی زمین
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 خرداد 1403 ساعت 10:402024-06-08بين الملل

مرگ عکاس «طلوع زمین» در یک سانحه هوایی


ویلیام آندرس فضانورد بازنشسته ناسا که در ماموریت «آپولو 8» عکس مشهور «طلوع زمین» را به ثبت رساند، در 90 سالگی در یک سانحه هوایی کشته شد.

- ویلیام آندرس فضانورد بازنشسته ناسا که در ماموریت آپولو 8 عکس مشهور طلوع زمین را به ثبت رساند، در 90 سالگی در یک سانحه هوایی کشته شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ویلیام آندرس(William Anders) فضانورد بازنشسته ناسا که یکی از نخستین انسان هایی بود که به دور کره ماه چرخید و عکس مشهور طلوع زمین(Earthrise) را در طول ماموریت آپولو 8 در سال 1968 ثبت کرد، روز گذشته در 90 سالگی در سقوط یک هواپیمای کوچک در ایالت واشنگتن جان باخت.

بیل نلسون رییس ناسا با انتشار پستی از تصویر نمادین زمین در حال طلوع بر فراز افق ماه به آندرس ادای احترام کرد و گفت که این خلبان سابق نیروی هوایی آمریکا یکی از پرمعنی ترین هدایایی را که یک فضانورد می تواند به بشریت تقدیم کند، اهدا کرد.

موزه میراث پرواز در نزدیکی برلینگتون واشنگتن که آندرس یکی از بنیان گذاران آن بود، تایید کرد که ویلیام آندرس در یک سانحه هوایی کشته شده است.

رسانه سیاتل تایمز به نقل از پسرش گِرِگ(Greg) گزارش داد که آندرس به تنهایی در حال هدایت آن هواپیما بوده که در سواحل جزیره جونز، بخشی از مجمع الجزایر سن خوان در شمال سیاتل سقوط کرده است.


برچسب ها: سانحه هوایی - فضانورد - ماموریت آپولو - بازنشسته - ماموریت - هوایی - طلوع
آخرین اخبار سرویس:

مرگ عکاس «طلوع زمین» در یک سانحه هوایی

مرگ عکاس «طلوع زمین» در یک سانحه هوایی