مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 خرداد 1403 ساعت 13:402024-06-19اقتصادي

کاهش تورم کالاهای وارداتی در سال گذشته/ تورم منفی 8 درصد در گروه روغن ها


بر اساس گزارش مرکز امار ایران، شاخص قیمت کالاهای ورداتی در سال 1402 در دو گروه ریالی و درلاری به صورت میانگین با کاهش تورم را تجربه کرده است که در این میان گروه روغن ها و چربی ها تورم منفی هشت درصد را تجربه کرد.

- بر اساس گزارش مرکز امار ایران، شاخص قیمت کالاهای ورداتی در سال 1402 در دو گروه ریالی و درلاری به صورت میانگین با کاهش تورم را تجربه کرده است که در این میان گروه روغن ها و چربی ها تورم منفی هشت درصد را تجربه کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، قیمت کالاهای وارداتی، یکی از مهم ترین عوامل اثرگذار بر میزان مبادلات خارجی کشورها و نیز یکی از عوامل تعیین کننده رابطه مبادله بوده و تغییرات آن­ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

در طرح شاخص قیمت کالاهای وارداتی از کلیه کدهای تعرفه وارداتی کشور بر اساس سال پایه 1400 استفاده شده است و روش جمع آوری اطلاعات با استفاده از آمارهای ثبتی گمرک جمهوری اسلامی ایران و طبقه بندی مورد استفاده سیستم طبقه بندی نظام هماهنگ شده توصیف و کدگذاری (HS) است که نتایج حاصل از این طرح در سطح کل کشور و برای 20 گروه اصلی طبقه بندی قابل انتشار است و به تفکیک دلاری و ریالی محاسبه و منتشر می­ شود.

طبق اعلام مرکز آمار ایران، برای محاسبه شاخص­ سال 1402 از داده­ های مقدماتی گمرک جمهوری اسلامی ایران استفاده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش تورم کالاهای وارداتی در سال گذشته/ تورم منفی 8 درصد در گروه روغن ها

کاهش تورم کالاهای وارداتی در سال گذشته/ تورم منفی 8 درصد در گروه روغن ها