مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 خرداد 1403 ساعت 11:252024-06-11پزشكي

واکسن ترکیبی کووید/ آنفلوآنزا مودرنا بهتر از واکسن های جداگانه عمل کرد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مودرنا روز دوشنبه اعلام کرد که واکسن ترکیبی این شرکت برای محافظت در برابر کووید-19 و آنفلوآنزا در یک مطالعه فاز نهایی، - مودرنا روز دوشنبه اعلام کرد که واکسن ترکیبی این شرکت برای محافظت در برابر کووید-19 و آنفلوآنزا در یک مطالعه فاز نهایی، یک پاسخ ایمنی قوی تر را در بزرگسالان نسبت به واکسن های جداگانه علیه این دو ویروس تولید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مودرنا روز دوشنبه اعلام کرد که واکسن ترکیبی این شرکت برای محافظت در برابر کووید-19 و آنفلوآنزا در یک مطالعه فاز نهایی، یک پاسخ ایمنی قوی تر را در بزرگسالان 50 سال به بالا نسبت به واکسن های جداگانه علیه این دو ویروس تولید کرد.

در این مطالعه، واکسن ترکیبی mRNA-1083 که از فناوری mRNA استفاده می کند، آنتی بادی های بیشتری را نسبت به واکسن های سنتی آنفلوآنزا (سانوفی و GSK) و واکسن کووید mRNA اسپایک وکس مودرنا تولید کرد.

همچنین در این مطالعه واکسن مودرنا، ایمن و قابل تحمل بود و میزان عوارض جانبی جانبی آن مشابه با سایر واکسن های مورد استفاده در مطالعه بود.

شایع ترین عوارض جانبی درد محل تزریق، خستگی، درد عضلانی و سردرد بودند.

مودرنا امیدوار است که این واکسن ترکیبی را در فصل پاییز 2025 به بازار عرضه کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن ترکیبی کووید/ آنفلوآنزا مودرنا بهتر از واکسن های جداگانه عمل کرد

واکسن ترکیبی کووید/ آنفلوآنزا مودرنا بهتر از واکسن های جداگانه عمل کرد