مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 خرداد 1403 ساعت 08:402024-06-03سياسي

جامعیت علمی امام خمینی، تجلی تذهیب نفس و خودسازی است


استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه یکی از تربیت شدگان حوزه علمیه و مکتب فقهی آیت الله حائری، امام خمینی(ره) است، گفت: گزارش ساحات و سیر تحصیلی امام خمینی(ره)، - ایسنا/قم استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه یکی از تربیت شدگان حوزه علمیه و مکتب فقهی آیت الله حائری، امام خمینی(ره) است، گفت: گزارش ساحات و سیر تحصیلی امام خمینی(ره)، بیانگر کارنامه پربار ایشان در بیش از نیم قرن تدریس و تألیف دهها جلد کتاب فاخر در رشته های عرفان، فلسفه، فقه، قواعد فقهیه و اصول فقه با تنوعی که در آنها وجود دارد، است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدکاظم تقوی استاد حوزه علمیه قم و محقق و مؤلف حوزه دین در گفت وگو با ایسنا بیان کرد: قم از قرون اولیه اسلامی یکی از مراکزی بود که شیعیان در آن حضوری پررنگ داشتند و به خصوص وجود قبر حضرت معصومه(س) ویژگی خاص و سرمایه معنوی ممتازی به آن داده بود.

وی افزود: کاروان علم، تعلیم و تعلم معارف اسلامی که سرچشمه نخست آن قرآن کریم و سپس سخن و سنّت پیامبر اکرم(ص) و ائمه طاهرین(ع) بوده، مراکز تعلیم و تعلم را شکل داده که در ادبیات بیش از هزار ساله جوامع شیعی به حوزه های علمیه نامیده می شوند.

در شهر قم و از دیرباز، در جوار مزار حضرت معصومه(س) حوزه علمیه شکل گرفت که به مانند دیگر مراکز علمی، فراز و فرودهایی را در کارنامه خود داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جامعیت علمی امام خمینی، تجلی تذهیب نفس و خودسازی است

جامعیت علمی امام خمینی، تجلی تذهیب نفس و خودسازی است