مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 خرداد 1403 ساعت 09:452024-06-18سياسي

اعتقاد شریعتی، لزوم بازگشت مردم به هویت های فرهنگی و دینی اصیل خود است


دکتر علی شریعتی، یک اندیشمند برجسته علمی و فرهنگی خراسانی است که همواره ذکر نام و یاد او باعث سرفرازی خراسانی ها بوده است.

او که زاده دوم آذرماه 1312 در روستای مزینان از توابع شهرستان داورزن است که آن زمان بخشی از شهرستان سبزوار بود و اینک از این شهرستان جدا شده، - ایسنا/خراسان رضوی دکتر علی شریعتی، یک اندیشمند برجسته علمی و فرهنگی خراسانی است که همواره ذکر نام و یاد او باعث سرفرازی خراسانی ها بوده است.

او که زاده دوم آذرماه 1312 در روستای مزینان از توابع شهرستان داورزن است که آن زمان بخشی از شهرستان سبزوار بود و اینک از این شهرستان جدا شده، چشم به جهان گشود و طی عمر 44 ساله اش به عنوان یک پژوهشگر دینی و جامعه شناس و از نظریه پردازان انقلاب اسلامی فعالیت داشت و در 29 خرداد 1356 در سن 44 سالگی درگذشت و بنا به وصیتش در زینبیه شهر دمشق سوریه به خاک سپرده شد.

شریعتی را نسل امروز با نام خیابانی در اغلب شهرها می شناسند اما نام این متفکر آزادی خواه مرزها را درنوردید و جایگاهی در میان مردم ایران و جهان یافت.

ازنظر آکادمیک، او را بیشتر به عنوان جامعه شناس دین می شناسند، اگرچه او در هیچ یک از حوزه های علمیه معتبر ایران آموزش ندیده بود.

همزمان با سالروز درگذشت دکتر علی شریعتی، ایسنا با یک خراسان پژوه به گفتگو نشست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتقاد شریعتی، لزوم بازگشت مردم به هویت های فرهنگی و دینی اصیل خود است

اعتقاد شریعتی، لزوم بازگشت مردم به هویت های فرهنگی و دینی اصیل خود است