مطالب مرتبط:
افاغنه با دور زدن قانون در ایران ملک می خرند؟!
افاغنه با دور زدن قانون در ایران ملک می خرند؟!
افاغنه با دور زدن قانون در ایران ملک می خرند؟
آیا ادعای خرید ملک توسط اتباع خارجی با دور زدن قانون صحت دارد؟
هشدار تند جمهوری اسلامی درباره رخنه طالبان در ایران/ در میان افغان های مقیم ایران، طالبان نفوذ دارد/ اگر مسئولان کاری نکنند؛ وا اسفا
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 خرداد 1403 ساعت 09:252024-05-27سياسي

اتباع افغان با دور زدن قانون در ایران ملک می خرند؟


شیوه اتباع خارجی برای خرید ملک به این شکل است که ابتدا به عنوان اتباع خارجی اقدام به ثبت یک شرکت صوری در داخل کشورمان می کنند و از این طریق، امکان قانونی برای خرید ملک به منظور محل فعالیت شرکت را می یابند، - اما از آنجا که شرکت صوری است و عملاً فعالیتی ندارد و ملک خریداری شده بیشتر در حاشیه شهر های بزرگ است، به مکانی برای زندگی چند خانواده افغان تبدیل می شود.

اخیرا این ادعا در فضای مجازی مطرح شده که برخی از اتباع خارجی غیرقانونی و افاغنه با استفاده از یک خلا قانونی در قانون ثبت شرکت ها، به راحتی در کشورمان اقدام به خرید خانه و ملک می کنند! صحت و سقم این موضوع را از مدیرکل ثبت شرکت ها سازمان ثبت سؤال کردیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتسنیم، شیوه اتباع خارجی برای خرید ملک به این شکل است که ابتدا به عنوان اتباع خارجی اقدام به ثبت یک شرکت صوری در داخل کشورمان می کنند و از این طریق، امکان قانونی برای خرید ملک به منظور محل فعالیت شرکت را می یابند اما از آنجا که شرکت صوری است و عملاً فعالیتی ندارد و ملک خریداری شده بیشتر در حاشیه شهرهای بزرگ است، به مکانی برای زندگی چند خانواده افغان تبدیل می شود.

برای آنکه بدانیم این ادعا تا چه میزان حقیقت دارد، گفت وگویی با ابوالفضل نصیری؛ مدیرکل ثبت شرکت ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انجام


برچسب ها: اتباع خارجی - اتباع - قانون - خارجی - شرکت - قانونی - خرید ملک
آخرین اخبار سرویس:

اتباع افغان با دور زدن قانون در ایران ملک می خرند؟

اتباع افغان با دور زدن قانون در ایران ملک می خرند؟