مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 خرداد 1403 ساعت 08:002024-05-29اقتصادي

کاهش 80 درصدی رادیواکتیوی زباله های هسته ای


یک دانشمند سابق سرن(CERN) که اکنون در شرکت خصوصی شکافت هسته ای ترنسموتکس(Transmutex) مستقر در سوییس کار می کند، رویکرد جدیدی ابداع کرده است که می تواند رادیواکتیویته زباله های هسته ای را تا 80 درصد کاهش دهد.

- یک دانشمند سابق سرن(CERN) که اکنون در شرکت خصوصی شکافت هسته ای ترنسموتکس(Transmutex) مستقر در سوییس کار می کند، رویکرد جدیدی ابداع کرده است که می تواند رادیواکتیویته زباله های هسته ای را تا 80 درصد کاهش دهد.

یک پیشرفت فناوری در سوییس موجب کاهش 80 درصدی زباله های رادیواکتیوی در نیروگاه های هسته ای این کشور شده است که رادیواکتیویته زباله های هسته ای را از هزاران سال به کمتر از 500 سال کاهش می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یک دانشمند سابق سرن(CERN) که اکنون در شرکت خصوصی شکافت هسته ای ترنسموتکس(Transmutex) مستقر در سوییس کار می کند، رویکرد جدیدی ابداع کرده است که می تواند رادیواکتیویته زباله های هسته ای را تا 80 درصد کاهش دهد.

این فناوری طی چند ماه گذشته توسط ناگرا(Nagra) که یکی از نهادهای ملی سوییس است که پسماندهای هسته ای را مدیریت می کند، مورد بررسی قرار گرفته و تایید شده است.

در حالی که ایمنی عملیاتی رآکتورهای شکافت هسته ای اغلب مورد توجه بوده است، ایمنی سوخت مصرف شده نیاز به توجه بیشتری دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 80 درصدی رادیواکتیوی زباله های هسته ای

کاهش 80 درصدی رادیواکتیوی زباله های هسته ای