مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 خرداد 1403 ساعت 11:352024-06-12اقتصادي

اختصاص حدود یک سوم جوجه ریزی در استان سمنان به نژاد ایرانی


معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: حدود یک سوم جوجه ریزی ها در این قطب تولید مرغ کشور در راستای کمک به امنیت غذایی کشور از نژاد ایرانی «آرین» بوده  است.

- ایسنا/سمنان معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: حدود یک سوم جوجه ریزی ها در این قطب تولید مرغ کشور در راستای کمک به امنیت غذایی کشور از نژاد ایرانی آرین بوده  است.

حمیدرضا عادل امروز (23 خرداد ماه) با اشاره به اهمیت توسعه صنعت مرغ سویه آرین، از این گونه به عنوان عالی ترین سطح فناوری مرغ اجدادی و مادر نام برد و اظهار کرد: 30 درصد جوجه ریزی یک سال گذشته در این استان که معادل 9 میلیون قطعه می شود، از سویه آرین بوده است.

وی با اشاره به استقبال مرغداران استانی از این نژاد، گفت: مشوق های اعلام شده سبب شد که مرغداران استان از این نژاد استقبال خوبی داشته است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان استفاده از این نژاد را با هدف کمک به تامین امنیت غذایی کشور ارزیابی و اظهار کرد: براساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی کشور به استان ها تکلیف شده بود که بخش قابل توجهی از جوجه ریزی ها در کشور باید از نژاد ایرانی آرین باشد.

وی ادامه داد: با جوجه ریزی بیش از 9 میلیون قطعه ای از نوع آرین در مرغداری های استان سمنان، هدف گذاری های جهاد کشاورزی استان در این بخش محقق شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص حدود یک سوم جوجه ریزی در استان سمنان به نژاد ایرانی

اختصاص حدود یک سوم جوجه ریزی در استان سمنان به نژاد ایرانی