مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 خرداد 1403 ساعت 08:352024-06-05سياسي

تحدید جمعیت؛ تهدید امنیت


رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در سال های گذشته بارها بر مسئله افزایش جمعیت تاکید داشته و جلوگیری از حرکت جمعیت کشور به سمت کاهش جمعیت را هشدار دادند و این مهم تبدیل به یک گفتمان شده که جمعیت به عنوان یکی از مولفه های مهم اقتدار در کشور مطرح است.

- ایسنا/لرستان رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در سال های گذشته بارها بر مسئله افزایش جمعیت تاکید داشته و جلوگیری از حرکت جمعیت کشور به سمت کاهش جمعیت را هشدار دادند و این مهم تبدیل به یک گفتمان شده که جمعیت به عنوان یکی از مولفه های مهم اقتدار در کشور مطرح است.

جمعیت جوان یکی از عوامل مهم اقتدار کشورها به شمار می رود و نیروی مولد و جوان به عنوان یکی از پایه های اصلی قدرت و رشد اقتصادی اجتماعی و امنیت کشورها محسوب می شود و قدرت و توسعه با نیروی انسانی و جمعیت معنا پیدا می کند و حرکت به سمت توسعه همه جانبه نیاز جدی به توسعه و ارتقاء سرمایه انسانی دارد.

کشور ما سال های سال از جمعیت جوان برخوردار بوده و همچنان لازم است این ثروت حیاتی حفظ و تقویت شود ولی متاسفانه شاهد هستیم در سال های اخیر روند باروری در کشور شیب نزولی داشته است.

در این بین آنچه قابل اعتناست این بوده که هرگونه فعالیتی نیازمند برخورداری از امنیت است و ناگفته پیداست که تأمین امنیت نیز نیازمند بهره گیری از ظرفیت جوانان است؛


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحدید جمعیت؛ تهدید امنیت

تحدید جمعیت؛ تهدید امنیت