مطالب مرتبط:
محدود نگه داشتن تولید نفت برای روسیه دشوار شد
اوپک پلاس جلسه آنلاین برگزار می کند/ احتمال تمدید کاهش تولید
تولید شبیه ساز تمرین هاکی روی یخ برای ناتوانان جسمی
کارگر خط تولید (تزریق پلاستیک) - آقا
در تولید واگن های مترو به خودکفایی رسیدیم
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 خرداد 1403 ساعت 10:352024-05-25اقتصادي

یزد یک گام تا آروزی تولید کمپوست از زباله


حدود دو دهه از آغاز عملیات ساخت کارخانه کمپوست شهر یزد و وعده ثروت آفرینی از زباله‎های این شهر از سوی مسئولان می‎گذرد؛ وعده ای که هرچند تحقق آن در سالهای اخیر قوت گرفته ولی هنوز هم مسئولان شهر آن را منوط به تحویل تجهیزات می‎دانند.

- ایسنا/یزد حدود دو دهه از آغاز عملیات ساخت کارخانه کمپوست شهر یزد و وعده ثروت آفرینی از زباله‎های این شهر از سوی مسئولان می‎گذرد؛ وعده ای که هرچند تحقق آن در سالهای اخیر قوت گرفته ولی هنوز هم مسئولان شهر آن را منوط به تحویل تجهیزات می‎دانند.

عملیات ساخت کارخانه کمپوست شهر یزد سال 1384 آغاز شد و قرار بود پیمانکار آن را در بازه زمانی 18 ماهه به سرانجام برسد تا یزد از شهرهای پیشتاز کشور در تبدیل زباله های شهری به کمپوست ثروت آفرینی در رابطه باشد ولی این چنین نشد.

روزانه بیش از 300 تن زباله در شهر یزد تولید می شود که بخش اعظمی از آن را زباله های تر و قابل تبدیل به کمپوست شامل می شود ولی در این مدت این ثروت کثیف در دل خاک دفن و نابود شده است.

البته پس از سالها چشم انتظاری بالاخره در سال 1391 خبر راه اندازی این کارخانه به صورت پایلوت اعلام شد و مسئولان وقت شورای شهر یزد اعلام کردند این واحد با صرف هزینه 48 میلیارد ریال خواهد توانست که روزانه 250 تن زباله را به کود کمپوست تبدیل کند اما هرگز چنین نشد.


برچسب ها: کارخانه کمپوست - زباله - کمپوست - مسئولان - شهر یزد - کارخانه - عملیات
آخرین اخبار سرویس:

یزد یک گام تا آروزی تولید کمپوست از زباله

یزد یک گام تا آروزی تولید کمپوست از زباله