مطالب مرتبط:
العین با اقتدار قهرمان آسیا شد؛ یوکوهوما در امارات تار و مار شد!
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 خرداد 1403 ساعت 13:552024-05-26اقتصادي

یادنامه ای برای شهنواز تار


«جای خالی استاد شهناز نه تنها در اصفهان، بلکه در کل ایران نیز هیچ گاه پر نخواهد شد.

با اینکه اصفهان یکی از مهم ترین اقلیم های خاص تارنوازی و تارسازی در ایران بوده، - ایسنا/اصفهان جای خالی استاد شهناز نه تنها در اصفهان، بلکه در کل ایران نیز هیچ گاه پر نخواهد شد.

با اینکه اصفهان یکی از مهم ترین اقلیم های خاص تارنوازی و تارسازی در ایران بوده، اما شیوه های غالب نوازندگی در دهه های اخیر در اصفهان، فاصله بسیار زیادی با سنّت پویای تارنوازی این شهر دارد.

این نوشتار، بخشی از گزارش پیش رو است که با اشاره به اینکه در طول این سال ها، نوازندگان معدودی تحت تأثیر سبک و سیاق سنّت تارنوازی اصفهان و جلیل شهناز بوده اند ، بدین نکته نیز تأکید می شود که نبودنِ استاد شهناز و ادامه پیدا نکردن سبک و فرم نوازندگی او، آواز اصیل ایرانی و جواب آواز شیرین و دقیق را کمرنگ و آسیب و ضربه ای به اجرای صحیح جواب آواز وارد کرده است.

چندروزی می شود که به آخرین ماه از فصل بهار وارد شده ایم و بدون شک نمی توان این ماه را آغاز کرد و از زنده نام استاد جلیل شهناز یاد نکرد؛ شهنواز و نابغه تار که هم زاده و هم درگذشته به خرداد است.

جلیل شهناز، نمادی از یک موسیقی زنده و اصیل ایرانی با سبک و سیاق خاص خود بود که در آغازین دوران زندگیش به موسیقی علاقه مند شد و نواختن تار را ن


برچسب ها: اصفهان - استاد شهناز - ایران - در ایران - مهم ترین - استاد - آواز
آخرین اخبار سرویس:

یادنامه ای برای شهنواز تار

یادنامه ای برای شهنواز تار