مطالب مرتبط:
بیانیه تروییکای اروپا درباره پاسخ ایران به قطعنامه سیاسی آژانس
پاسخ ایران به قطعنامه شورای حکام آژانس چگونه خواهد بود؟
بیانیه تروییکای اروپا در رابطه با توسعه فعالیت های هسته ای ایران
به دلیل سلطه سیاسی نظام ایران بر اقتصاد کشور، ما دچار ضعف اقتصادی شدیم
پخش زنده جام حذفی ایران و جام ملت های اروپا از تلویزیون
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 خرداد 1403 ساعت 15:002024-06-15سياسي

بیانیه سه کشور اروپا درباره پاسخ ایران به قطعنامه سیاسی آژانس


تروییکای اروپا با اشاره به جدیدترین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره فعالیت های هسته ای ایران، گام های اخیر تهران در توسعه برنامه هسته ای خود را محکوم کرد.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، انگلیس، فرانسه و آلمان در بیانیه ای مشترک گام های ایران را برای گسترش بیشتر برنامه هسته ای خود، آن طورکه آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش کرده است، محکوم کردند.

تروییکای اروپایی در نشست فصل اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، قطعنامه ای سیاسی را به تصویب رساندند و ایران را به عدم همکاری با آژانس متهم کردند.

این سه کشور اروپایی بدون اشاره به بدعهدی خود در اجرای تعهداتشان ذیل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و خروج یک جانبه واشنگتن از این توافق در سال 2018 که به تضعیف توافق هسته ای منجر شد، مدعی شدند: ایران با بهره برداری از ده ها سانتریفیوژ پیشرفته مضاعف در سایت غنی سازی نطنز و همچنین اعلام اینکه هزاران سانتریفیوژ دیگر را در سایت های فردو و نطنز خود نصب خواهد کرد، گام های بیشتری را در خنثی کردن برجام برداشته است.

آن ها در ادامه ادعا کردند این تصمیم، تشدید هرچه بیشتر برنامه هسته ای ایران به شمار می آید که خطرات قابل توجهی برای اشاعه هسته ای دارد.


برچسب ها: آژانس بین المللی انرژی اتمی - آژانس بین المللی انرژی - آژانس بین المللی - بین المللی - انرژی اتمی - تروییکای اروپا - برنامه هسته ای
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه سه کشور اروپا درباره پاسخ ایران به قطعنامه سیاسی آژانس

بیانیه سه کشور اروپا درباره پاسخ ایران به قطعنامه سیاسی آژانس