مطالب مرتبط:
چرا کارگران نفتی هم مهاجرت می کنند؟
چرا کارگران نفت مهاجرت می کنند؟
مهاجرت به کارگران نفتی هم رسید
سازمان ملی مهاجرت از آغاز طرح پوشش بیمه ای اتباع و مهاجرین خارجی مجاز خبر داد
تبلیغ مهاجرت و کاریابی در خارج ممنوع!
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 خرداد 1403 ساعت 12:302024-05-26اقتصادي

چرا کارگران نفتی هم مهاجرت می کنند؟


عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی با اشاره به خسارت غیرقابل جبران مهاجرت نیروی کار نفتی گفت: یک کارگر فنی و نیروی ماهر در کشور حداقل تا سن 25 سالگی تحصیل و 5 تا 10 سال هم حرفه ای گری کرده و تجربه اندوزی می کند تا نیروی ماهر باشد یعنی به ازای فرار مغز و نیروی .

- عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی با اشاره به خسارت غیرقابل جبران مهاجرت نیروی کار نفتی گفت: یک کارگر فنی و نیروی ماهر در کشور حداقل تا سن 25 سالگی تحصیل و 5 تا 10 سال هم حرفه ای گری کرده و تجربه اندوزی می کند تا نیروی ماهر باشد یعنی به ازای فرار مغز و نیروی ماهر 35 سال عمر را از دست می دهیم.

آرش نجفی در گفت وگو با ایلنا، درباره افزایش مهاجرت نیروی کار صنعت نفت اظهار داشت: وقتی همه هزینه ها و پارامترها بر اساس نوسانات دلار محاسبه می شود از کسی که بر اساس ریال و عدد ناچیزی درآمد دارد؛ نمی توان انتظار داشت که در برابر وسوسه حقوق بالا در کشورهای دیگر مهاجرت نکند.

وی افزود: مدیر درجه یک ماهانه حدود 1700 دلار حقوق دریافت می کند اما همین مدیر ارشد در معمولی ترین شرکت های دنیا 5 هزار دلار حقوق دریافت می کند، وقتی معیشت و ارزاق را مقایسه می کنیم با شهری مثل دبی یکی است یعنی هزینه های دو کشور یکسان و درآمدها بسیار متفاوت و یک‍ چهارم امارات است و همین باعث می شود از پرستار تا تکنسین فنی و متخص


برچسب ها: نیروی - عضو کمیسیون انرژی - نیروی کار - اتاق بازرگانی - کمیسیون انرژی - مهاجرت - بازرگانی
آخرین اخبار سرویس:

چرا کارگران نفتی هم مهاجرت می کنند؟

چرا کارگران نفتی هم مهاجرت می کنند؟