مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 خرداد 1403 ساعت 10:502024-06-19بين الملل

هشدار چین به آمریکا درباره دیدار قانونگذاران با دالایی لاما


پس از دیدار هیات کنگره آمریکا با دالایی لاما، رهبر معنوی تبت در هند، پکن هشداری جدی صادر کرد و متعهد شد در صورتی که واشنگتن به تعهد خود مبنی بر به رسمیت شناختن تبت به عنوان بخشی از چین عمل نکند، - پس از دیدار هیات کنگره آمریکا با دالایی لاما، رهبر معنوی تبت در هند، پکن هشداری جدی صادر کرد و متعهد شد در صورتی که واشنگتن به تعهد خود مبنی بر به رسمیت شناختن تبت به عنوان بخشی از چین عمل نکند، اقدامات قاطعی اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، لین جیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: همه می دانند که دالایی لاما چهاردهم فقط یک شخصیت مذهبی نیست، بلکه یک تبعیدی سیاسی است که تحت ردای دین به فعالیت های جدایی طلبانه ضد چینی می پردازد.

او از واشنگتن خواست تا ماهیت جدایی طلبانه ضد چینی گروه دالایی را به رسمیت بشناسد، به تعهداتی که ایالات متحده در قبال چین داده و در مورد مسائل مربوط به تبت، احترام بگذارد.

لین افزود: چین از آمریکا می خواهد که به هیچ وجه با گروه دالایی تماس نداشته باشد و از ارسال سیگنال اشتباه به جهان دست بردارد.

به طور خاص، لین به جو بایدن، رییس جمهور آمریکا هشدار داد که از قانون اخیر تصویب شده کنگره - ترویج حل وفصل قانون اختلاف تبت و چین - که ادعای کنترل چین بر تبت را به چالش می کشد، حمایت نکند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار چین به آمریکا درباره دیدار قانونگذاران با دالایی لاما

هشدار چین به آمریکا درباره دیدار قانونگذاران با دالایی لاما