مطالب مرتبط:
ارزیابی عملکرد و بررسی میزان خدمت رسانی 66 دستگاه اجرایی استان تهران
دلیل حجم تشکیل پرونده ها و دعاوی له یا علیه دستگاه های اجرایی چیست؟
ارزیابی عملکرد و بررسی میزان خدمت رسانی 66 دستگاه اجرایی استان تهران
استخدام 50 هزار نیرو در دستگاه های دولتی/ جزییات آزمون استخدام دستگاه های اجرایی اعلام شد
برخی کارشناسان حقوقی دستگاه ها تبحر و تجربه کافی برای دفاع از پرونده را ندارند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 خرداد 1403 ساعت 09:202024-05-29سياسي

ساختار حقوقی دستگاه های اجرایی باید اصلاح شود


رییس کل دادگستری استان تهران خواستار اجرای کامل قانون ارتقای سلامت نظام اداری شد و گفت: این قانون ابزار بسیار مهمی برای اهتمام و مسئولیت پذیری مدیران به منظور صیانت از حقوق بیت المال است.

- رییس کل دادگستری استان تهران خواستار اجرای کامل قانون ارتقای سلامت نظام اداری شد و گفت: این قانون ابزار بسیار مهمی برای اهتمام و مسئولیت پذیری مدیران به منظور صیانت از حقوق بیت المال است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی القاصی در همایش آسیب شناسی دعاوی دستگاه های اجرایی در محاکم که در سازمان بازرسی کشور برگزار شد، گفت: آسیب شناسی دعاوی دستگاه های اجرایی یک موضوع مهم و اساسی است و سازمان بازرسی کل کشور به دلیل ماموریت اصلی که در راستای نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین دارد باید نسبت به آن اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه قراردادها و رابطه حقوقی مبنای تشکیل پرونده هاست، افزود: بستر و منشا شکل گیری پرونده ها مربوط به قراردادها و رابطه حقوقی است که بین شخص حقیقی و دستگاه های اجرایی و یا میان دو شخصیت حقوقی شکل می گیرد یا در قالب قراردادهای وضعی است یا به حکم قوانین و مقررات، تعهدات و مسئولیت ها بر آن نهاد نائل می شود، لذا در پیشگیری از شکل گیری جریان فساد و دعاوی مسئله اصلی و مهم همین آسیب شناسی قراردادهاست.


برچسب ها: دستگاه های اجرایی - رییس کل دادگستری استان - دادگستری استان تهران - سلامت نظام اداری - رییس کل دادگستری - دادگستری استان - حقوق بیت المال
آخرین اخبار سرویس:

ساختار حقوقی دستگاه های اجرایی باید اصلاح شود

ساختار حقوقی دستگاه های اجرایی باید اصلاح شود