مطالب مرتبط:
بازدید زاکانی از کلان پروژه بازآفرینی شهری در تبریز
افزایش توقفگاه های ناوگان باری درون شهری مشهد
چهار پروژه عمرانی و آموزشی در حوزه بازآفرینی شهری کرج افتتاح شد
در بازدید خبرنگاران از پروژه های شهری قم چه گذشت؟
صدور مجوز خرید 150 دستگاه اتوبوس بین شهری برای خوی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 خرداد 1403 ساعت 10:352024-06-19اجتماعي

گنبد گرمای شهری چیست؟


بیش از 75 میلیون نفر در سراسر ایالات متحده، به ویژه در غرب میانه و سواحل شرقی، با هشدار گرمای شدید پیش از شروع رسمی تابستان روبه رو هستند، بیشتر مناطق غرب میانه ایالات متحده شاهد گرمای شدید با دمای بیش از 37.

- 8 درجه سانتی گراد است که ناشی از رطوبت بیش از حد و تشکیل گنبدهای هوای گرم در جو است که دانشمندان این پدیده را با عنوان گنبد حرارتی توصیف می کنند.

گنبد گرما یا حرارتی یک پدیده آب وهوایی است که طی آن یک ناحیه پرفشار در اتمسفر تشکیل می شود و هوای گرم را به دام می اندازد، همچون یک درپوش که هوا را در یک محفظه به دام انداخته است، سال گذشته، ایالات متحده شاهد بیشترین تعداد موج گرما از سال 1936 بود و در حال حاضر یک ژوئن بسیار گرم را تجربه می کند.

به گزارش ایمنا، بیش از 75 میلیون نفر در سراسر ایالات متحده، به ویژه در غرب میانه و سواحل شرقی، با هشدار گرمای شدید پیش از شروع رسمی تابستان روبه رو هستند، بیشتر مناطق غرب میانه ایالات متحده شاهد گرمای شدید با دمای بیش از 37.

8 درجه سانتی گراد است که ناشی از رطوبت بیش از حد و تشکیل گنبدهای هوای گرم در جو است که دانشمندان این پدیده را با عنوان گنبد حرارتی توصیف می کنند.

گنبد حرارتی چیست؟ گنبد حرارتی یا گنبد گرما یک پدیده آب وهوایی است که طی آن یک ناحیه پرفشار در اتمسفر تشکیل می شود و هوای گرم را ب


برچسب ها: ایالات متحده - گرمای شدید - گرما - گنبد - هوای گرم - میانه - تابستان
آخرین اخبار سرویس:

گنبد گرمای شهری چیست؟

گنبد گرمای شهری چیست؟