برنامه محوری باید با کتاب محوری در آموزش و پرورش جایگزین شودرییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی با تبیین مشکلات رویکرد کتاب محوری، گفت: کتاب یک ابزار است که بر چارچوب برنامه درسی معنا پیدا می کند و این برنامه است که به منبع معنا می دهد، - رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی با تبیین مشکلات رویکرد کتاب محوری، گفت: کتاب یک ابزار است که بر چارچوب برنامه درسی معنا پیدا می کند و این برنامه است که به منبع معنا می دهد، در حالی که با اکتفای معلم به کتاب درسی فهم و عمل محدود می شود. به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی لطیفی در گردهمایی مدیران کل و معاونان آموزش ابتدایی ادارات کل آموزش و پرورش کشور با گرامیداشت یاد شهید رییسی و شهدای خدمت گفت: یکی از اهداف سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی همراستا کردن استان ها با سازمان است چرا که اجرای برنامه درسی ملی بدون این همراستایی امکان پذیر نخواهد بود. وی افزود: رقم زدن تغییرات در نظام تعلیم و تربیت، بدون همکاری و همراهی تمام ارکان آموزش و پرورش ممکن نیست؛ چرا که در غیر این صورت، برنامه درسی طراحی شده در سطح مدرسه قابل اجرا نخواهد بود. لطیفی با بیان اینکه در نظام آموزش و پرورش اهداف و آرمان های خوبی داریم اما در تحقق آن ها در مدرسه دچار مشکل هستیم، عنوان کرد: یکی از دلایل این مسئله کتاب محور بودن آموزش و پرورش است و باید برنامه محوری را جایگزین کتاب محوری کنیم. برچسب ها: برنامه - برنامه درسی - برنامه ریزی - سازمان - آموزش و پرورش - کتاب - رییس سازمان |
آخرین اخبار سرویس: |