مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 خرداد 1403 ساعت 15:202024-05-28پزشكي

61 کودک مبتلا به کم کاری تیرویید تحت درمان قرار گرفتند


سرپرست مرکز بهداشت شهرستان کاشان از شناسایی و تحت درمان قرار گرفتن 61 کودک مبتلا به کم کاری تیرویید در این شهرستان خبر داد.

- ایسنا/اصفهان سرپرست مرکز بهداشت شهرستان کاشان از شناسایی و تحت درمان قرار گرفتن 61 کودک مبتلا به کم کاری تیرویید در این شهرستان خبر داد.

مرتضی پنجه شاهی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: برنامه غربالگری کم کاری تیرویید در سال گذشته برای 5400 نوزاد در سن پنج روزگی در مراکز و پایگاه های بهداشتی شهرستان کاشان انجام شد که از این تعداد، 61 بیمار مبتلا به کم کاری تیرویید شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند.

وی افزود: آموزش به مردم و مادران باردار برای پیشگیری از بیماری تیرویید، یک امر ضروری است و یک راهکار ساده به منظور جلوگیری و کاهش این بیماری، استفاده از نمک های غنی شده با عنصر یُد است.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان کاشان، تصریح کرد: غده تیرویید یکی از غدد درون‏ ریز بدن است که هورمون‏ های ساخته شده آن بر عملکرد تمام سلول‏ های بدن تأثیر می ‏گذارد و کم‏ کاری یا پرکاری غده تیرویید موجب اختلال در عملکرد بدن شده و مشکلاتی برای افراد ایجاد می‏ کند.

پنجه شاهی تأکید کرد: عملکرد غده تیرویید به ویژه در دوران نوزادی و کودکی که رشد مغزی و جسمی با سرعت بالایی انجام می‏ گیرد حیاتی بوده و اختلال در عملکرد آن در این دوره سنی م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

61 کودک مبتلا به کم کاری تیرویید تحت درمان قرار گرفتند

61 کودک مبتلا به کم کاری تیرویید تحت درمان قرار گرفتند