مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 خرداد 1403 ساعت 11:502024-06-18بين الملل

گزارش پنتاگون از عملیات های ارتش یمن در دریای سرخ و اقیانوس هند


پنتاگون در گزارشی از انجام بیش از 190 عملیات توسط نیروهای مسلح یمن علیه کشتی ها و ناوهای «مثلث تجاوز» (آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی) در دریای سرخ و اقیانوس هند خبر داد.

- پنتاگون در گزارشی از انجام بیش از 190 عملیات توسط نیروهای مسلح یمن علیه کشتی ها و ناوهای مثلث تجاوز (آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی) در دریای سرخ و اقیانوس هند خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سابرینا سینگ سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در این باره اعلام کرد، نیروهای مسلح یمن از ماه نوامبر 2023 تاکنون بیش از 190 حمله علیه کشتی های تجاری و ناوگان نیروی دریایی آمریکا در دریای سرخ و خلیج عدن در اقیانوس هند انجام داده اند.

وی تصریح کرد: ما درباره بیش از 190 حمله حوثی ها (انصارالله یمن) از 19 نوامبر تاکنون صحبت می کنیم که در آنها کشتی ها مورد حمله قرار گرفتند.

یکی از این کشتی ها به نام روبیمار به شدت آسیب دید و در نهایت در دریای سرخ غرق شد.

طبق گزارش وبگاه عربی21، سخنگوی پنتاگون ادامه داد: این حملات علاوه بر آسیب رساندن به کشتی ها تلفات نیز به همراه داشته است.

یمن در حمایت از غزه با آغاز حملات خود در 31 اکتبر 2023 و انجام ده ها عملیات پس از آن، تلاش های آمریکا و انگلیس را برای شکستن محاصره تحمیل شده بر رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ ناکام گذاشته و این عملیات حتی از ناکام گذا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش پنتاگون از عملیات های ارتش یمن در دریای سرخ و اقیانوس هند

گزارش پنتاگون از عملیات های ارتش یمن در دریای سرخ و اقیانوس هند