مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 خرداد 1403 ساعت 09:152024-06-02سياسي

دعوت زلنسکی برای شرکت در کنفرانس سوییس


رییس جمهور اوکراین امروز یکشنبه طی اجلاس «گفت وگوی شانگری لا» از مقامات ارشد دفاعی خواست تا در کنفرانس صلح در سوییس شرکت کنند.

- رییس جمهور اوکراین امروز یکشنبه طی اجلاس گفت وگوی شانگری لا از مقامات ارشد دفاعی خواست تا در کنفرانس صلح در سوییس شرکت کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین روز شنبه جهت شرکت در این اجلاس وارد سنگاپور شد و امروز در حضور بیش از 500 نماینده از حدود 40 کشور درخواستش را مبنی بر شرکت در کنفرانس صلح اوکراین در سوییس مطرح کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد که رییس جمهور اوکراین طی این درخواست نام کشور خاصی را ذکر نکرده اما حضور احتمالی چین، به عنوان مهم ترین متحد روسیه، یک مسئله کلیدی تلقی می شود.

دونگ جون وزیر دفاع چین هم پیشتر در این اجلاس سخنرانی کرد اما ظاهرا هنگامی که زلنسکی چنین درخواستی را عنوان کرده، حضور نداشته است.

او طی سخنرانی اش به کنفرانس صلح اوکراین در سوییس هیچ اشاره ای نکرد اما گفت: درخصوص بحران اوکراین، چین همیشه مذاکرات صلح را با نگرشی مسئولانه ترویج می دهد.

هنوز مسئله صلح برای جنگ اوکراین مطرح نیست و متحدان این کشور به جای تمرکز بر یک راه حل مسالمت آمیز، به ارسال مداوم تسلیحات به کی یف ادامه می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دعوت زلنسکی برای شرکت در کنفرانس سوییس

دعوت زلنسکی برای شرکت در کنفرانس سوییس