مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 31 خرداد 1403 ساعت 20:452024-06-20اقتصادي

استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه فناوری هسته ای


رییس سازمان انرژی اتمی ایران در آیین بهره برداری از مجتمع پرتودهی مجهز به سامانه خودحفاظ گاما استان یزد اظهار کرد: مطابق سند و برنامه ای که در دستور کار سازمان انرژی اتمی ایران قرار دارد، - امسال 8 مرکز پرتوددهی جدید در کشور راه اندازی خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد اسلامی با تاکید بر اینکه اراده این بوده که از ظرفیت بخش خصوصی در زمینه توسعه کاربرد پرتوها در کشور استفاده شود، تصریح کرد: در سال جدید و تاکنون شاهد راه اندازی سومین مجتمع پرتودهی محصولات کشاورزی در کشور هستیم که از این تعداد 2 مرکز متعلق به بخش خصوصی است.

وی با اشاره به اینکه مجتمع پرتودهی مجهز به سامانه خودحفاظ گاما در استان یزد یکی از مجموعه هایی است که توسط بخش خصوصی ایجاد شده است، گفت: پرتودهی حلقه مفقوده ای در فرآیند امنیت غذایی و در بخش سلامت بوده که باید از سال های قبل به آن توجه می شد تا اکنون شاهد حجم عظیم ضایعات محصولات کشاورزی در کشور نباشیم.

رییس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: آفت زدایی و جلوگیری از آفت پذیری محصولات کشاورزی در کنار افزایش ماندگاری محصولات، یکی از اقدامات بزرگ و راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران با استفاده از فناوری پرتودهی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه فناوری هسته ای

استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه فناوری هسته ای