مطالب مرتبط:
گرما میگرن را تشدید می کند
تشدید بارش های و فعالیت سامانه بارش / زمان شروع یکشنبه 23/‏02/‏1403 / پایان: یک شنبه 27/‏02/‏1403
تشدید برخورد با عرضه پوشاک قاچاق در فضای مجازی
تشدید تبعیض علیه زنان افغانستان/ گزارش تازه سازمان ملل چه می گوید؟
لزوم تشدید نظارت های بهداشتی در اعیاد قربان و غدیر
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 خرداد 1403 ساعت 12:352024-06-16پزشكي

گرما سردرد را تشدید می کند


پژوهشگران 660 بیمار مبتلا به میگرن را به همراه داده های آب وهوایی منطقه محل سکونت آن ها مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که به ازای هر افزایش دمای روزانه تا 10 درجه فارنهایت، - 6 درصد افزایش در هر سردرد وجود دارد.

پژوهشگران آمریکایی در یک پژوهش جدید به این نتیجه رسیده اند که بالا رفتن دما می تواند یک عامل مهم در افزایش احتمال حملات میگرنی باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پژوهش جدیدی که در دانشکده پزشکی دانشگاه سینسیناتی (UC Cincinnati) و مدرسه پزشکی آیکان در ماونت ساینای (ISMMS) انجام شده است، اطلاعات جدیدی را درباره میگرن ارائه می دهد.

به نقل از وب سایت رسمی دانشگاه سینسیناتی، این پژوهش جدید نشان می دهد که با افزایش دما، احتمال حملات میگرنی افزایش می یابد.

وینسنت مارتین (Vincent Martin) پژوهشگر حوزه پزشکی دانشگاه سینسیناتی و پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: تغییر آب و هوا یکی از رایج ترین عوامل محرک میگرن است.

همچنین این پژوهش، استفاده از داروی فرمانزوماب (Fremanezumab) و توانایی آن را در جلوگیری از سردردهای ناشی از افزایش دما مورد بررسی قرار داد.

فرمانزوماب که نام تجاری آن آجووی (AJOVY) است، به صورت تزریق زیر پوستی تجویز می شود و بخشی از یک مجموعه آنتی بادی مونوکلونال به شمار می رود که در شش سال گذشته برای درمان میگرن به بازار آمده است.


برچسب ها: پژوهش - افزایش - پژوهشگر - سینسیناتی - میگرن - دانشگاه - پژوهشگران
آخرین اخبار سرویس:

گرما سردرد را تشدید می کند

گرما سردرد را تشدید می کند