مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 خرداد 1403 ساعت 10:402024-06-09بين الملل

دلیل ترس کانادا از ایران، روسیه و چین


دولت کانادا ادعا کرد روسیه، چین و ایران ، از طریق عملیات سایبری، به دنبال نفوذ به زیرساخت های رایانه ای بخش خصوصی و دولتی این کشور هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مشرق، ملانی جولی وزیر خارجه، دومینیک لبلانک وزیر امنیت عمومی و بیل بلیر وزیر دفاع ملی کانادا در بیانیه مشترکی ادعا کردند هر گونه تلاش برای تضعیف امنیت کانادا را جدی می گیرند و به اقداماتشان برای محافظت در برابر مداخله خارجی ادامه می دهند.

در این بیانیه که تحت عنوان تهدیدات سایبری کشورهای متخاصم صادر شده، آمده است: دولت های مورد اشاره، کارزارهای سایبری گسترده و طولانی مدت علیه کانادا به راه انداخته اند.

هکرهای وابسته به این کشورها این امکان را دارند تا از اطلاعات به دست آمده به واسطه عملیات هکری خود، برای مداخله در سیستم های سیاسی، زیرساخت های حیاتی یا آسیب رساندن به کانادا استفاده کنند.

وزیران کانادا یادآوری کردند مداخله خارجی از طریق ابزارهای پیشرفته یکی از جدی ترین تهدیدها برای امنیت ملی، رونق اقتصادی و حاکمیت ملی این کشور به حساب می آید و از طرفی، سابقه حملات هکرهای حکومتی نشان می دهد این گروه ها تمام وجوه جامعه کانادا را هدف قرار داده اند.

کانادا تهدیدات سایبری چین علیه خود را جدی تر از دیگر کشورهای یاد شده عنوان کرد و از جامعه امنیت سایبری خواست تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلیل ترس کانادا از ایران، روسیه و چین

دلیل ترس کانادا از ایران، روسیه و چین