مطالب مرتبط:
جشنواره «شمسا» گامی در جهت ترویج پوشاک ایرانی اسلامی است
فیلم ایرانی «بومرنگ» در راه جشنواره ونیز 2024
پوستر نخستین جشنواره طراحی و دوخت خراسان رضوی رونمایی شد
اولین ایرانی که مجسمه اش ساخته شد
شهید امیرعبداللهیان به شدت پیگیر مشکلات دانشجویان ایرانی خارج از کشور بود
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 تیر 1403 ساعت 15:302024-07-20فرهنگي

جشنواره «شمسا» فرصتی برای طراحی لباس متناسب با هویت ایرانی است


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: جشنواره «شمسا» فرصتی است تا طراحان با استفاده از نمادهای بومی، لباس های متناسب با فرهنگ و هویت ما را طراحی و تولید کنند.

- جشنواره شمسا فرصتی برای طراحی لباس متناسب با هویت ایرانی است مشهد- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: جشنواره شمسا فرصتی است تا طراحان با استفاده از نمادهای بومی، لباس های متناسب با فرهنگ و هویت ما را طراحی و تولید کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمد حسین زاده ظهر شنبه در نشست خبری جشنواره فرهنگی هنری شمسا (طراحی و دوخت لباس فاخر ایرانی اسلامی) که با حضور مسؤولان و فعالان حوزه مد و پوشاک برگزار شد، اظهار کرد: نمایشگاه های مد و لباس باید در راستای هویت بومی، ملی و فرهنگی برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی فاصله بین طراحی و تولید انبوه را از چالش های حوزه مد و لباس عنوان کرد و گفت: ممکن است بسیاری از طراحی ها به دلیل عدم همخوانی با هویت بومی نتوانند تولید خود را به انبوه برسانند، در این زمینه با صدور مجوزهای لازم، از طراحی های داخلی حمایت کنیم و طرح های شناسه شیما را به ثبت برسانیم.

وی به ظرفیت های مشهد به خاطر حضور میلیونی زائران اشاره کرد و افزود: مشهد به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای سوغات، فرصت بی نظیری برای طراحان و تولیدکنندگان


برچسب ها: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی - فرهنگ و ارشاد اسلامی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد - فرهنگ و ارشاد - فرهنگ - جشنواره - ارشاد اسلامی
آخرین اخبار سرویس:

جشنواره «شمسا» فرصتی برای طراحی لباس متناسب با هویت ایرانی است

جشنواره «شمسا» فرصتی برای طراحی لباس متناسب با هویت ایرانی است