مطالب مرتبط:
چابهار آلوده ترین شهر کشور از نظر وجود پشه ناقل بیماری تب دنگی است
تب دنگی: تفاوت پشه های آئدس در شمال و جنوب ایران
زیر و بم بیماری تب دِنگی؛ چگونه از شر پشه «آئدس» در امان بمانیم؟
بت دنگی در تهران؟/ تله گذاری برای پشه آئدس در ترمینال شرق تهران
«آئدس» را بیشتر بشناسیم/ احتمال ابتلای مجدد به تب دنگی وجود دارد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 تیر 1403 ساعت 14:212024-07-14پزشكي

حمایت از طرح های تحقیقاتی مرتبط با بیماری دنگی و ناقل مهاجم «آئدس»


رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از حمایت این دانشگاه از طرح های تحقیقاتی مرتبط با بیماری دنگی و ناقل مهاجم آئدس خبر داد.

- حمایت از طرح های تحقیقاتی مرتبط با بیماری دنگی و ناقل مهاجم آئدس ایسنا/سمنان رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از حمایت این دانشگاه از طرح های تحقیقاتی مرتبط با بیماری دنگی و ناقل مهاجم آئدس خبر داد.

دکتر کامران قدس 24 تیرماه از انتشار فراخوانی در همین ارتباط خبر داد و اظهار کرد: در همین ارتباط فراخوان حمایت از طرح های تحقیقاتی کاربردی با محوریت ناقل مهاجم پشه آئدس و بیماری های منتقله ناشی از آن منتشر شد.

وی افزود: با توجه به گسترش بیماری دنگی در برخی استان های کشور و احتمال ایجاد اپیدمی حاصل از این ویروس در کل کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سطح ملی نیز اقدام به فراخوان حمایت از طرح های تحقیقاتی کاربردی با محوریت ناقل مهاجم آئدس و بیماریهای منتقله آن کرده است.

وی به اولویت های پژوهشی و فناورانه در این فراخوان پرداخت و گفت: تولید کیت های تشخیص سریع بیماری به خصوص در استانهای درگیره، به کارگیری تکنولوژیهای نوین جهت کنترل ناقل، مشارکت در تولید واکسن موثر، تعیین اثربخشی و کارآیی روشهای بکار گرفته شده در مهار و کنترل بیماری و ارائه راهکارهای نو و ارتقاء سواد سلامت در پیشگیری و مراقبت


برچسب ها: طرح های تحقیقاتی - تحقیقاتی - دانشگاه علوم پزشکی استان - رییس دانشگاه علوم پزشکی - علوم پزشکی استان سمنان - بیماری - دانشگاه علوم پزشکی
آخرین اخبار سرویس:

حمایت از طرح های تحقیقاتی مرتبط با بیماری دنگی و ناقل مهاجم «آئدس»

حمایت از طرح های تحقیقاتی مرتبط با بیماری دنگی و ناقل مهاجم «آئدس»