کمبود 176000 معلم در سال تحصیلی جدید بیخ گوش مدارس دولتیآموزش وپرورش در حالی با کمبود 176 هزار معلم به استقبال مهر می رود که پیشنهادات ارائه شده از سوی مجلس برای حل این بحران، قابل اجرا نیست و دولت جدید نیز فرصتی برای اقدام اساسی برای حل این بحران ندارد. - معلم اصلی ترین رکن نظام آموزش و پرورش است و کمبود و ضعف در مهارت حرفه ای معلمان، بیشترین آسیب را به عدالت و کیفیت آموزشی در مدارس دولتی وارد کرده است. بر این اساس، ضرورت دارد همه نهادهای مسئول و ناظر و به خصوص مجلس شورای اسلامی به طور عمیق و دقیق موضوع تأمین معلم را بررسی و برای اصلاح وضع موجود چاره اندیشی کنند. به گزارش سایت قطره و به نقل ازتسنیم، عملکرد چندساله مجلس شورای و به طور خاص نامه اخیر کمیسیون آموزش مجلس که انتظار می رفت نقطه امیدی برای رفع این معضل باشد، چشم انداز پرابهام و نگرانی های متعددی را برای تأمین معلم شایسته ایجاد کرده که در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود. کلاس های بدون معلم و کلاس هایی با معلمان آموزش ندیده و فاقد دانش و مهارت پایه (با عنوان پذیرفته شده آزمون استخدامی، ماده 28، خرید خدمات آموزشی، قراردادکارمعین، سرباز معلم و. ) یکی از مسائل و معضلات مدارس عادی دولتی در سال های اخیر و یکی از دلایل کاهش کیفیت آنهاست. کمبود شدید معلم از سال 1388 تا امروز چندین بار سبب شده آموزش و پرورش از روش های ناصحیح و اضطراری برای تأمین معلم برچسب ها: معلم - مدارس دولتی - آموزش - مجلس شورای اسلامی - مجلس - کمبود - سال تحصیلی جدید |
آخرین اخبار سرویس: |