قریب 20 درصد دانش آموزان دچار اختلال یادگیری هستنددبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی کشور با بیان اینکه اختلال یادگیری شیوع بالایی در کشور دارد، گفت: طبق آخرین آمار قریب 20 درصد دانش آموزان کشور دچار اختلال یادگیری هستند. - ایسنا/فارس دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی کشور با بیان اینکه اختلال یادگیری شیوع بالایی در کشور دارد، گفت: طبق آخرین آمار قریب 20 درصد دانش آموزان کشور دچار اختلال یادگیری هستند. محمد مهدوی امروز، 21 تیرماه در آیین افتتاح نخستین پژوهشکده علوم شناختی آموزش و پرورش در استان فارس که در پژوهشکده معلم استان فارس برگزار شد، گفت: یک کشور زمانی می تواند فرصت خلق کند و پیشتاز شود که از ظرفیت های علوم و فناوری شناختی بهره مند شود. وی بیان کرد: در علوم و فناوری شناختی صحبت بر این است که چطور انسان می تواند داده هایی که از طریق حواس دریافت می کند در ذهن و مغز طبقه بندی و پردازش کند و بر اساس آن ها تصمیم بگیرد و بر اساس آن تصمیم رفتار می کند. مهدوی افزود: بر همین اساس رویکردهای مختلفی در بحث فناوری شناختی مطرح می شود. حوزه علوم شناختی یک رشته کاملاً بین رشته ای تلقی می شود. حوزه های بین رشته ای فرصتی برای خلق محصولات و خدمات تکرار ناپذیر را فراهم می کند. برچسب ها: اختلال یادگیری - علوم و فناوری شناختی - یادگیری - دانش آموزان - اختلال - شناختی - کشور |
آخرین اخبار سرویس: |