مطالب مرتبط:
دستمال کاغذی یا پارچه ای ؛ کدام بهتر است؟
زمان حذف چک کاغذی مشخص شد
قاچاقچی پارچه یک میلیارد و 734 میلیون ریال در رشت محکوم شد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 تیر 1403 ساعت 10:252024-07-02پزشكي

دستمال کاغذی یا پارچه ای؛ کدام بهتر است؟


دستمال های کاغذی به دلیل یک بارمصرف بودن نسبت به دستمال های پارچه ای بهداشتی تر هستند، چرا که میکروب ها اعم از ویروس یا باکتری در دستمال های پارچه ای نفوذ کرده و ممکن است پس از شست وشو از بین نروند و به دست ها منتقل شوند.

- ممکن است برای بسیاری از مردم این سوال مطرح شود که در حال حاضر و با توجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت نکات بهداشتی برای جلوگیری از گسترش هرچه بیشتر آن، کدام عمل درست است، استفاده از دستمال های کاغذی یا استفاده از دستمال های پارچه ای؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، گروهی دستمال های پارچه ای را بهداشتی تر می دانند در حالی که گروهی دیگر به دلیل یک بارمصرف بودن دستمال های کاغذی، این گونه دستمال ها را بهداشتی تر و بهتر تشخیص می دهند.

بر اساس تحقیق و بررسی پژوهشگران، هنگامی که ترشحات دهان و بینی به دستمال های پارچه ای منتقل می شوند، میکروب ها در بافت های پارچه نفوذ می کنند و حتی ممکن است با شست و شوی آن، مقداری از آن باقی مانده و در تماس دوباره این دستمال ها، میکروب های آن به دستان فرد منتقل شده و از این طریق به مکان ها و انسان های دیگر انتقال پیدا کنند.

اگر این میکروب ها ویروسی باشند، پروتیین موجود در پوست فرد می تواند از خشک شدن آن ها جلوگیری کند و اگر باکتری باشند، رطوبت اضافی می تواند به رشد آن ها کمک کند.


برچسب ها: دستمال - پارچه - بهداشتی - کاغذی - شیوع ویروس کرونا - استفاده - میکروب
آخرین اخبار سرویس:

دستمال کاغذی یا پارچه ای؛ کدام بهتر است؟

دستمال کاغذی یا پارچه ای؛ کدام بهتر است؟