مطالب مرتبط:
توصیه های ضروری برای جلوگیری از ابتلا به تب دنگی (فیلم)
خطر ابتلا به تب دنگی در این گروه های حساس بیشتر است
خطر ابتلا به تب دنگی در این گروه های حساس بیشتر است
مشاهده پشه آئدس در این 4 استان / مهمترین علامت تب دنگی چیست؟
نتایج آزمون ارشد رشته های علوم پزشکی اعلام شد/ برای مشاهده کارنامه به این سایت مراجعه کنید
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 تیر 1403 ساعت 12:502024-07-07پزشكي

موردی از ابتلا به تب دنگی در همدان مشاهده نشده است


رییس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: موردی از ابتلا به تب دنگی در استان همدان مشاهده نشده است.

- رییس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان: موردی از ابتلا به تب دنگی در همدان مشاهده نشده است ایسنا/همدان رییس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: موردی از ابتلا به تب دنگی در استان همدان مشاهده نشده است.

دکتر محسن اندامی در گفت وگو با ایسنا از همدان، با بیان اینکه تاکنون موردی از ابتلا به تب دنگی در استان همدان مشاهده نشده است، اظهارکرد: تب دنگی بیماری است که از طریق پشه ای به نام پشه آئدس به انسان منتقل می شود.

وی ضمن اشاره به علائم بیماری دنگی، تصریح کرد: علائم این بیماری سردرد، کمردرد و پشت درد، تب معمولاً شدید و در برخی موارد خارش و جوش در قسمت های مختلف بدن است.

این مقام مسئول با بیان اینکه عامل ابتلا (پشه آئدس) علاقه فراوانی به ظروف پلاستیکی، یکبار مصرف و لاستیک خودرو داشته و در این اقلام اقدام به تخم گذاری می کند که با خروج لاروها از تخم در منطقه پراکنده می شوند، خاطرنشان کرد: این پشه به بوی پلاستیک جذب می شود و با گزش فرد مبتلا و گزش فرد دیگر بیماری را منتقل می کند.


برچسب ها: رییس گروه بیماری های واگیر - دانشگاه علوم پزشکی همدان - دانشگاه علوم پزشکی - همدان - بیماری های واگیر - معاونت بهداشتی - تب دنگی
آخرین اخبار سرویس:

موردی از ابتلا به تب دنگی در همدان مشاهده نشده است

موردی از ابتلا به تب دنگی در همدان مشاهده نشده است