واردات خودرو آزاد شد، اما خودروسازان نه! / دولت فاتحانه از آخرین گام می گوید اما کاش اولین گام تان رفع تصدی گری دولتی در صنعت خودرو بوداکنون که دولت، فاتحانه عنوان می کند آخرین گام برای مقابله با انحصار در صنعت خودروسازی کشور را آن هم با آزادسازی (بدون پشتوانه) خودرو برداشته است؛ - ابلاغ آیین نامه واردات خودروهای مدل بالای 2019، در حالی اعلام شد که سخنگوی دولت آن را آخرین گام برای مقابله با انحصار در صنعت خودروسازی در کشور عنوان کرد. صرف نظر از انتقادهای متعددی که کارشناسان اقتصادی نسبت به پیامدهای اجرای آیین نامه مطرح کردند، آنچه در این میان، بیش از همه هشدار دهنده بود، نادیده گرفتن اولویت رفع مشکلات خودروسازان داخلی نسبت به آزادسازی واردات است! می گویند آخرین گام دولت برای رفع انحصار در خودرو، آزادسازی واردات است اما. کاش اولین گامتان کنار گذاشتن تصدی گری دولت در صنعت خودرو بود! به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، اکنون که دولت، فاتحانه عنوان می کند آخرین گام را برای مقابله با انحصار در صنعت خودروسازی در کشور با آزادسازی بدون پشتوانه واردات خودرو برداشته است، جای این افسوس باقی می ماند که کاش پیش از آن، اولین گام را در ساماندهی و رفع مشکلات صنعت خودروی کشور با کنارگذاشتن تصدی گری و مداخله در این صنعت برمی داشت! طبق آخرین گزارشی که ایران خودرو ، سایپا و پارس خودرو با عنوان صورت های مالی تلفیقی به بورس ارائه دادند، مجموعه زیان انباشته آنها به 245هزار و 500 میلیارد توم برچسب ها: خودرو - صنعت خودرو - صنعت خودروسازی - آزادسازی - واردات - تصدی گری دولت - دولت |
آخرین اخبار سرویس: |