مطالب مرتبط:
هیئت های عزاداری پیام عاشورا را برای مردم بازگو کنند
یادداشت رسیده / پیام جهانی شب عاشورا
انتقال پیام عاشورا به کودکان و نوجوانان باید به زبان خودشان باشد
4 راهکار افزایش عزت نفس کودکان بیش فعال
4 راهکار افزایش عزت نفس کودکان بیش فعال
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 تیر 1403 ساعت 16:052024-07-14سياسي

عزت نفس و دوری از ذلت از پیام های مهم عاشورا است


استاد حوزه علمیه قم عزت نفس و دوری از ذلت و خواری را از پیام های مهم عاشورا برشمرد.

- حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به درس ها و پیام های عاشورا گفت: از پیام های مهم عاشورا حفظ عزت نفس و دوری از ذلت و خواری است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: شعار امام حسین علیه السلام این است که می فرماید الا و ان الدعی وابن الدعی قد رکز بین اثنتین بین السله و الذله هیهات منا الذله وی بیان کرد: از ویژگی های امام حسین علیه السلام این بوده است که هرگز زیر بار زندگی ننگین نرفت و فرمود موت فی عز خیر من حیات فی ذل، مرگ با عزت بهتر است از زندگی با ذلت است.

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به عوامل عزت و ذلت گفت: ارتباط با خدا منشأ اصلی عزت و دوری از خدا مایه ذلت و خواری است و خداوند در قرآن می فرماید من کان یرید العزه فلله العزه جمیعاً.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اطاعت از خدا مایه عزت و معصیت خدا باعث ذلت و خواری است افزود: بر اساس روایات، گناه سبب تیرگی و قساوت قلب و موجب محرومیت از معنویت و روزی حلال است و گناه سبب مبتلا شدن به بلاها و گرفتاری ها و کوتاهی عمر و سرانجام موجب خشم و لعن خدا و جهنمی شدن انسان می شود و گناه انسان را در دنیا و آخرت ذلیل و خوار و رسوا می سازد.


برچسب ها: استاد حوزه علمیه قم - استاد حوزه علمیه - امام حسین علیه السلام - حوزه علمیه قم - استاد حوزه - حوزه علمیه - عاشورا
آخرین اخبار سرویس:

عزت نفس و دوری از ذلت از پیام های مهم عاشورا است

عزت نفس و دوری از ذلت از پیام های مهم عاشورا است