مطالب مرتبط:
توافق اولیه گل گهر با مدافع پرسپولیس
اسامی اولیه کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه علم و صنعت اعلام شد
نکات اولیه و مهم برای شروع ترید در صرافی های ارز دیجیتال
جهانگیر: باید رقابت به رفاقت تبدیل شود/ به دولت کمک کنیم تا به معیشت مردم توجه بیشتری شود
کاهش 71 درصدی ارزش بازار عرضه های اولیه در جنوب شرق آسیا
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 تیر 1403 ساعت 08:052024-07-10پزشكي

برای فرد گرمازده این کمک های اولیه را انجام دهید


رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه گشاد شدن مردمک چشم، هوشیاری پایین، تهوع و استفراغ، پوست خشک و داغ و قرمز، - ایسنا/خوزستان رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه گشاد شدن مردمک چشم، هوشیاری پایین، تهوع و استفراغ، پوست خشک و داغ و قرمز، سردرد و سرگیجه از نشانه های گرمازدگی هستند، گفت: بدن فردی که در معرض گرمای زیاد قرار گرفته است دچار کم آبی می شود و غلظت خون وی افزایش می یابد و این عارضه، سبب کندی جریان خون و ایجاد اختلال در عملکرد ارگان های مختلف بدن می شود.

فرهنگ کره بندی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به افزایش موارد گرمازدگی با گرم تر شدن هوا اظهار کرد: دو عامل فعالیت بدنی شدید و طولانی مدت در هوای آزاد و آب و هوای گرم و خشک موجب گرمازدگی می شوند.

در این حالت، بدن فردی که در معرض گرمای زیاد قرار گرفته است دچار کم آبی می شود و غلظت خون وی افزایش می یابد و این عارضه، سبب کندی جریان خون و ایجاد اختلال در عملکرد ارگان های مختلف بدن می شود.

وی افزود: از جمله علائم و نشانه های گرمازدگی، گشاد شدن مردمک چشم، هوشیاری پایین، تهوع و استفراغ، پوست خشک و داغ و قرمز، سردرد و سرگیجه است.


برچسب ها: دانشگاه علوم پزشکی اهواز - اورژانس پیش بیمارستانی - دانشگاه علوم پزشکی - گرمازدگی - مدیریت حوادث - دانشگاه علوم - بیمارستانی
آخرین اخبار سرویس:

برای فرد گرمازده این کمک های اولیه را انجام دهید

برای فرد گرمازده این کمک های اولیه را انجام دهید