مطالب مرتبط:
استاندار: ذخایر کالاهای اساسی در همدان مناسب و روبه افزایش است
ذخایر گندم، ذرت و سویای آمریکا افزایش یافت
هشدار وضعیت قرمز منابع آبی در استان یزد| ذخایر آب کاهش یافته است
فیلم | مراسم عزاداری شب سوم محرم هیئت رزمندگان اسلام خرم آباد
آخرین آمار از وضعیت سدها/ چقدر از ظرفیت سدهای کشور پُر است؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 تیر 1403 ساعت 13:302024-07-10اقتصادي

ذخایر سدهای فارس به یک سوم هم نرسیده است


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای فارس، میزان حجم آب مفید 9 سد این استان را تا این لحظه نامطلوب و 32 درصد اعلام کرد و خواستار صرفه جویی در مصرف آب شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سیاوش بدری با اعلام این مطلب گفت: تا 19 تیرماه میزان حجم آب مفید 9 سد استان فارس از 2 هزار و 936 میلیون متر مکعب، تقریباً 775 میلیون متر مکعب است که معادل 32 درصد می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای فارس با بیان اینکه اوضاع خوبی در بحث ذخیره آب ها نداریم، تأکید کرد: راهی جز صرفه جویی نداریم که در این زمینه لازم است صرفه جویی تبدیل به یک فرهنگ شود.

بدری بیان کرد: صرفه جویی و دوری از اسراف یکی از آموزه های دین مبین اسلام است که نباید این اصل را فراموش کرد، ضمن اینکه باید بدانیم منابع آبی، متعلق به نسل های آینده هم هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای فارس با بیان اینکه مصرف آب در استان بالاست و اسراف زیاد است، افزود: به خصوص در بحث آب شرب باید بدانیم که آب تصفیه شده با مشقت زیادی آماده می شود و به منازل می آید و نباید به راحتی آن را هدر بدهیم.

وی همچنین اهمیت بخش کشاورزی را یادآور شد و گفت: 90 درصد آب مصرفی استان در بخش کشاورزی صرف می شود که برای صرفه جویی در این بخش راهکارهایی نظیر اصلاح الگوی کشت، استفاده از سیستم های آبیاری نوین، نصب کنتورهای هوشمند و… پیشنهاد می شود.


برچسب ها: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای - شرکت آب منطقه ای فارس - شرکت آب منطقه ای - صرفه جویی - آب منطقه ای - مدیرعامل - آب منطقه
آخرین اخبار سرویس:

ذخایر سدهای فارس به یک سوم هم نرسیده است

ذخایر سدهای فارس به یک سوم هم نرسیده است