مطالب مرتبط:
حسین انتظامی، کارشناس میزگردهای انتخابات: بعضی خروجی های شورای نگهبان، وهن عبارت «رجل» در قانون است/ می خواستم مردم زیست فرهنگی رییس جمهور را ببینند/ بی طرف بودم؛ تلویزیون هم حرفه ای بود/ گفتند اگر لاریجانی در انتخابات حضور داشت، تو را دعوت نمی کردیم
آغاز انتشار ویژه نامه «آینه اعتماد 2» به مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان
«ظریف» رییس شورای راهبری انتقال دولت چهاردهم شد
ظریف به ریاست شورای انتقال دولت چهاردهم منصوب شد
ظریف با حکم پزشکیان رییس شورای راهبری دوره انتقال دولت چهاردهم شد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 تیر 1403 ساعت 11:502024-07-13سياسي

شورای نگهبان دنبال پاسخ به تهمت ها نیست/این شورا سِر نگه دار است


دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه شورای نگهبان دنبال پاسخ به تهمت ها نیست، گفت: این شورا در انتخابات ریاست جمهوری به گونه ای عمل کرد که صدای اعتراض هیچ جناحی درنیامد و همه گروه ها در انتخابات نامزد داشتند.

- دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه شورای نگهبان دنبال پاسخ به تهمت ها نیست، گفت: این شورا در انتخابات ریاست جمهوری به گونه ای عمل کرد که صدای اعتراض هیچ جناحی درنیامد و همه گروه ها در انتخابات نامزد داشتند.

اسدالله بادامچیان در گفت وگو با ایسنا درباره عملکرد شورای نگهبان در انتخابات ها، اظهار کرد: در کشورهایی که انتخابات آزاد برگزار می کنند، یک شورا یا نهاد برای بررسی صلاحیت نامزدها وجود دارد.

در ایران هم نهاد شورای نگهبان با حضور 6 فقیه منصوب از سوی ولی امر و 6 حقوقدان با پیشنهاد قوه قضاییه و رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است.

این 12 نفر مادام العمر هم نبوده و به تدریج تغییر می کنند و ترکیب ثابت بلندمدتی در این شورا وجود ندارد.

وی ادامه داد: شورای نگهبان یک نهاد پویا و مشروع به لحاظ دینی است که فقهای بلندپایه و حقوقدانان مورد پذیرش نمایندگان مردم را دارد و مهمترین وظیفه این شورا تطبیق قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی با شرع و قانون اساسی و همچنین بررسی صلاحیت داوطلبان و نظارت بر انتخابات است.


برچسب ها: شورای نگهبان - انتخابات - دبیرکل حزب موتلفه اسلامی - انتخابات ریاست جمهوری - شورا - حزب موتلفه اسلامی - نگهبان
آخرین اخبار سرویس:

شورای نگهبان دنبال پاسخ به تهمت ها نیست/این شورا سِر نگه دار است

شورای نگهبان دنبال پاسخ به تهمت ها نیست/این شورا سِر نگه دار است