مطالب مرتبط:
آشنایی با انواع رفتار سازمانی و مدیریت آن در سازمان
داداش زاده: تنها حسن گاریدو آشنایی با فوتبال آسیا است
ماجرای آشنایی مسعود پزشکیان با همسرش/ علت مرگ زهرا کاظمی چه بود و چه کسی مانع از اعزام هیئت کانادایی به تهران شد؟
برنامه ای ویژه پاسداشت ادبیات فارسی در تلویزیون
نحوه آشنایی پزشکیان با همسرش ؛ فقط دو دختر چادری بودند | مهریه همسر پزشکیان چه بود؛ چرا پزشکیان دیگر ازدواج نکرد؟ | علت مرگ زهرا کاظمی چه بود و چه کسی مانع از اعزام هیئت کانادایی به تهران شد؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 تیر 1403 ساعت 07:502024-07-08فرهنگي

روز ادبیات کودک ونوجوان فرصتی برای آشنایی کودکان با کتاب و کتاب خوانی


زنده یاد «مهدی آذریزدی» متولد 27 اسفند ماه سال 1300، نویسنده ی کودک و نوجوان اهل محله خرمشاه یزد بود که تنها لذت زندگی اش، کتاب خواندن بود.

- ایسنا/یزد زنده یاد مهدی آذریزدی متولد 27 اسفند ماه سال 1300، نویسنده ی کودک و نوجوان اهل محله خرمشاه یزد بود که تنها لذت زندگی اش، کتاب خواندن بود.

وی نخستین نویسنده ای است که در ایران به فکر نوشتن داستان برای کودکان و نوجوانان افتاد و به همین دلیل نیز از او به عنوان پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران یاد می کنند.

همچنین به خاطر آثار ارزشمندش در زمینه ی کتاب کودک، روز درگذشت او در هیجدهم تیرماه را به نام روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در تقویم کشورمان نام گذاری کرده اند.

نگاه آذر یزدی به ادبیات اخلاقی و تربیتی فاطمه قانع دکترای زبان و ادبیات فارسی در مورد روزهای آشنایی اش با آذر، می گوید: در سیر تاریخی داستان کوتاه ایران، خیلی از نویسندگان شاخص تر آمده اند اما همیشه اولین ها مطرح می شوند چون جسارت برداشتن قدم اول را دارند.

وی اضافه می کند: نگاه استاد مهدی آذر یزدی به ادبیات خیلی اخلاقی و تحت تایید نگاه تربیتی ادبیات کهن است از جنبه ای دیگر می توان به روان بودن و صادقانه بودن قلم ایشان پی برد، حتی جاهایی که پند و اندرز می دهد به طور ساده، بی شیله و پیله ،طناز و تاثیرگذار است که به دل می نشیند.


برچسب ها: کودک و نوجوان - ادبیات کودک و نوجوان - نوجوان - کودک - ادبیات کودک - ادبیات - مهدی آذریزدی
آخرین اخبار سرویس:

روز ادبیات کودک ونوجوان فرصتی برای آشنایی کودکان با کتاب و کتاب خوانی

روز ادبیات کودک ونوجوان فرصتی برای آشنایی کودکان با کتاب و کتاب خوانی