مطالب مرتبط:
پیش بینی روند افزایش دما در کشور ؛ ثبت دمای 40 درجه در تهران
افزایش بی سابقه دما در ایران | منتظر 15 روز خیلی داغ باشید
پیش بینی روند افزایش دما در کشور
هر یک درجه گرمای هوا چقدر به مصرف برق کشور اضافه می کند؟
عامل اصلی افزایش مصرف برق چیست؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 تیر 1403 ساعت 09:402024-07-20اقتصادي

افزایش مصرف برق کشور به دلیل افزایش بی سابقه دما


وزیر نیرو با بیان اینکه به دلیل افزایش بی سابقه دما در دو هفته پیش رو نیاز مصرف برق کشور جهش قابل توجهی خواهد داشت، افزود: تأمین برق برای بخش های مختلف با مدیریت مصرف محقق می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علی اکبر محرابیان در جلسه مدیریت مصرف برق فصل گرم سال که در مرکز دیسپاچینگ ملی شرکت مدیریت شبکه برق ایران و با حضور مدیران ارشد صنعت برق کشور برگزار شد، گفت: همانطور که گزارش های سازمان هواشناسی نشان می دهد، در دو هفته پیش رو شاهد افزایش بی سابقه دما در سراسر کشور خواهیم بود که به دلیل همزمانی این افزایش دما در نقاط مختلف کشور، تقاضای مصرف برق به شدت افزایش می یابد.

وزیر نیرو ادامه داد: استقرار گنبد حرارتی و افزایش شدید دما تنها محدود به ایران نیست و کل منطقه غرب آسیا با این شرایط رو به رو است و گزارش ها نشان می دهد برخی کشورهای منطقه خلیج فارس که از زیرساخت های مناسبی نیز در حوزه برق رو به رو هستند به ناچار نسبت به اعمال خاموشی اقدام کرده اند.

وی با تأکید بر این نکته که باوجود افزایش بسیار زیاد دمای هوا شاهد پایداری شبکه سراسری برق در ایران هستیم، افزود: باتوجه به شرایط ویژه ای که در آن قرار داریم، تمامی بخش های صنعت برق کشور اعم از نیروگاه ها، بخش انتقال و بخش توزیع و در آماده باش کامل هستند و نهایت تلاش خود را برای تولید


برچسب ها: افزایش - مصرف برق - کشور - شرکت مدیریت شبکه برق ایران - مدیریت مصرف - مصرف - مدیریت
آخرین اخبار سرویس:

افزایش مصرف برق کشور به دلیل افزایش بی سابقه دما

افزایش مصرف برق کشور به دلیل افزایش بی سابقه دما