مطالب مرتبط:
شلیک هشدار میان دو کره/ کره جنوبی تنش را آغاز می کند؟
کره جنوبی سفیر روسیه را احضار کرد
انتقاد تند پوتین به ارسال سلاح از کره جنوبی به اوکراین
هشدار پوتین به کره جنوبی/ مسلح کردن اوکراین اشتباه بزرگی است
ارتش کره جنوبی به سوی سربازان کره شمالی شیک کرد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 تیر 1403 ساعت 07:352024-06-22بين الملل

ورود ناو هواپیمابر آمریکایی به کره جنوبی


نیروی دریایی کره جنوبی اعلام کرد یک ناو هواپیمابر هسته ای آمریکایی به نام «تئودور روزولت» امروز (شنبه) برای مانورهای نظامی مشترک با کشور میزبان و ژاپن وارد شهر بندری بوسان کره جنوبی شد.

- نیروی دریایی کره جنوبی اعلام کرد یک ناو هواپیمابر هسته ای آمریکایی به نام تئودور روزولت امروز (شنبه) برای مانورهای نظامی مشترک با کشور میزبان و ژاپن وارد شهر بندری بوسان کره جنوبی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رهبران سه کشور ژاپن، کره جنوبی و آمریکا در نشست کمپ دیوید که در اوت 2023 برگزار شد، ضمن محکوم کردن رفتار خطرناک و تهاجمی چین در آبراه مورد مناقشه دریای چین جنوبی، با برگزاری مانورهای آموزشی نظامی سالانه موافقت کردند.

همچنین حضور این ناو هواپیمابر آمریکایی در منطقه پس از آن انجام شده که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه این هفته برای اولین بار در 24 سال گذشته به کره شمالی رفت و با کیم جونگ اون، رهبر این کشور قراردادی را امضا کرد که شامل تعهد دفاعی متقابل می شود.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این یکی از مهم ترین اقدامات روسیه در آسیا طی این سال ها بود که کیم جونگ اون آن را به عنوان یک اتحاد توصیف کرد.

ورود این ناو هواپیمابر آمریکایی به کره جنوبی هفت ماه پس از ورود ناو هواپیمابر دیگر آمریکایی به نام کارل وینسون به کره جنوبی انجام می شود که در اقدامی


برچسب ها: کره جنوبی - ناو هواپیمابر - هواپیمابر - جنوبی - آمریکایی - آمریکا - نیروی دریایی
آخرین اخبار سرویس:

ورود ناو هواپیمابر آمریکایی به کره جنوبی

ورود ناو هواپیمابر آمریکایی به کره جنوبی