مطالعه جدید: محدودیت در فضای مجازی با خشم انباشته کاربران ارتباط مستقیم داردپژوهش های مختلف بین المللی در ارتباط با بروز خشم در رابطه با مسدودسازی دسترسی به فضای مجازی وجود دارد که تأیید می کند که با محدودیت یا اشکال در دسترسی به فضای مجازی، - محدودیت در کاربرپسندی و شخصی سازی (به طورکلی جنبه های فنی) محدودیت شبکه و امکان ارتباط با کاربران جهانی همان طور که آمار مربوطه نیز نشان می دهند، سه مورد اول پیام رسان ها و رسانه های اجتماعی که بیشترین کاربران ایرانی در آن حضور دارند، همگی پیام رسان یا رسانه اجتماعی خارجی و غیربومی هستند که در ایران فیلتر شده اند. این موارد روی انگیزه استفاده از فیلترشکن و نصب آن اثرگذار است و به محدودیت دسترسی به اینترنت اشاره می کند. رابطه جذابیت و ضرورت حضور در فضای مجازی متغیر حضور در فضای مجازی به عنوان متغیر محوری در نظر گرفته شده است. در این مدل، متغیر حضور در فضای مجازی متأثر از دو متغیر مهم ضرورت حضور در فضای مجازی و جذابیت حضور در فضای مجازی است و رابطه مثبتی بین آن ها وجود دارد. به این معنا که هرچه جذابیت حضور در فضای مجازی و همچنین ضرورت حضور در فضای مجازی بیشتر شود، مقدار حضور در فضای مجازی نیز افزایش پیدا می کند. از سوی دیگر، متغیر حضور در فضای مجازی روی پنج متغیر وابستگی خدمات به فضای مجازی، ارتباطات نامطلوب، اشتراک گذاری محتوا، فهم مشترک میان مردم و کنشگری برچسب ها: فضای مجازی - محدودیت - مجازی - کاربران - دسترسی - ارتباط - پیام رسان |
آخرین اخبار سرویس: |