مطالب مرتبط:
هشدار مهم وزارت بهداشت درباره همه گیری«پشه آئدس»
هشدار جدی وزارت بهداشت درباره همه گیری «پشه آئدس»
هشدار جدی وزارت بهداشت درباره همه گیری «پشه آئدس»
پشه آئدس در همه کشور پخش نشده است
هشدار جدی وزارت بهداشت درباره همه گیری «پشه آئدس»
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 تیر 1403 ساعت 12:552024-07-14پزشكي

پای پشه آئدس به اردبیل باز شد


رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: پای پشه آئدس به اردبیل باز شد تا زنگ خطر برای بیماری ناشی از گزش آن و شیوع تب دنگی را به صدا درآورد.

- علی محمدیان اردی در گفت و گو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: پشه آئدس مربوط به مناطق گرمسیر دنیاست که با تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین شاهد افزایش زادوولد پشه در مناطق مختلف جهان هستیم که در کشور ما نیز در مناطق گرمسیری به ویژه جنوب و جنوب شرقی بیشتر مشاهده می شد.

وی خاطرنشان کرد: دو روز پیش اولین شناسایی پشه را در شهرستان مرزی بیله سوار شاهد بودیم که این به منزله شیوع بیماری تب دنگی نیست بلکه اگر مراقبت ها انجام شود این پشه ناقل بیماری نخواهد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: در 80 درصد گزش پشه تب خفیف و ملایمی رخ می دهد و در پنج درصد عوارض آن شدید و تنها در یک درصد گزش پشه آئدس می تواند منجر به شوک عصبی، خونریزی و کشندگی شود.

محمدیان اردی بیان کرد: محل تجمع این پشه آب های راکد است که بیشترین تخمگذاری را در آنجا انجام می دهد که ضرورت دارد نسبت به بهسازی محیط، رعایت بهداشت عمومی، برطرف کردن ظروفی که آب در آن جمع می شود و آب مانداب در لاستیک ها، زیر گلدان، کولر و سایر مکان ها را باید تخلیه کرده و به بهسازی آن کمک کرد.


برچسب ها: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل - رییس دانشگاه علوم پزشکی - دانشگاه علوم پزشکی - علوم پزشکی اردبیل - اردبیل - رییس دانشگاه - دانشگاه علوم
آخرین اخبار سرویس:

پای پشه آئدس به اردبیل باز شد

پای پشه آئدس به اردبیل باز شد