موضوعات داغ: - انتخابات رياست جمهوري - انتخابات رياست - رياست جمهوري - تامين اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - حقوق بازنشستگان - ايرانيان مقيم خارج - محمدباقر قاليباف - باشگاه پرسپوليس - ليگ برتر فوتبال ايران - كاپوكانونيره - تالار چهارسو تئاتر شهر - هفته نشنال جئوگرافيك - معاون وزير آموزش و پرورش - شيهد - سپاهان رسانه - قهرماني مس رفسنجان - فدراسيون سرآمدان علمي - سوپركاپ اروپا - سريال دهه فجر - احمد اميرآبادي فراهاني - علوم تربيتي - جشنواره فيلم روتردام

مطالب مرتبط:
کاهش 7 درصدی واردات گاز ترکیه در سال 2023/سهم ایران از بازار گاز ترکیه چقدر است؟
رشد 13.5 درصدی تولید برق در دولت سیزدهم/ ایران بیشتر از انگلیس و ایتالیا برق تولید کرد
دیدار سفیر ایران در کویت با معاون اول نخست وزیر این کشور
آغاز ساخت کارخانه ایزوگام در یاسوج با مشارکت مالی بانک توسعه صادرات ایران
مخالفت کانادا با برگزاری انتخابات ایران در خاک این کشور
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 تیر 1403 ساعت 09:552024-06-25اقتصادي

سهم یک درصدی ایران در مصرف جهانی تراشه ها/4موج توسعه میکروالکترونیک در کشور


تخمین اندازه بازار تراشه ها برای ایران اطلاعات شفافی در اختیار نیست اما برآوردها حاکی از سهم یک درصدی ایران از مصرف جهانی تراشه است و به اعتقاد محققان می توان در سایه دو سناریو طراحی و ساخت تراشه و تاسیس کارخانه نسبت به تولید تراشه در کشور اقدام شود.

- تخمین اندازه بازار تراشه ها برای ایران اطلاعات شفافی در اختیار نیست اما برآوردها حاکی از سهم یک درصدی ایران از مصرف جهانی تراشه است و به اعتقاد محققان می توان در سایه دو سناریو "طراحی و ساخت تراشه" و "تاسیس کارخانه" نسبت به تولید تراشه در کشور اقدام شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، میکروالکترونیک به معنای پیاده سازی میلیاردها مدار الکترونیکی بر روی عناصر نیمه هادی نظیر سیلیسیوم ، گالیم و ژرمانیم در ابعاد میکرو و کمتر از آن است که از طریق فناوری های پیچیده لایه نشانی به منظور تولید محصولاتی به نام مدار مجتمع (تراشه) صورت می پذیرد.

اساس کارکرد تراشه ها، ایجاد امکان کوچک سازی، هوشمندسازی، چندمنظوره سازی، افزایش سرعت و کاهش مصرف انرژی سامانه های الکترونیکی در مقایسه با مدارات غیرمجتمع است.

بسیاری از قطعات موجود در تجهیزات الکترونیکی مانند خازن مقاومت، ترانزیستور، سلف و غیره را می توان با استفاده از فناوری میکروالکترونیک در ابعاد بسیار کوچکتر تولید کرد.


برچسب ها: تراشه - ایران - جهانی - میکرو - مدار الکترونیکی - اطلاعات - کشور
آخرین اخبار سرویس:

سهم یک درصدی ایران در مصرف جهانی تراشه ها/4موج توسعه میکروالکترونیک در کشور

سهم یک درصدی ایران در مصرف جهانی تراشه ها/4موج توسعه میکروالکترونیک در کشور