مطالب مرتبط:
آیین نمادین تشییع پیکر شهدای کربلا توسط قوم بنی اسد در اردستان
آیین 500 ساله بنی اسد در پیشوا
آیین 500 ساله بنی اسد در پیشوا برگزار شد
آیین بنی اسد در ورامین و پیشوا با حضور عزاداران حسینی
مراسم عزاداری قوم بنی اسد در گلوگاه
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 تیر 1403 ساعت 15:102024-07-19سياسي

برگزاری آیین قوم بنی اسد در روستای روشن آباد بابل


در ماه محرم بیش از 700 نفر از زنان روستای روشن آباد بابل هرساله آیین قوم بنی اسد را اجرا می کنند و این روستا به قوم بنی اسد شهرت یافته است.

- ایسنا/مازندران در ماه محرم بیش از 700 نفر از زنان روستای روشن آباد بابل هرساله آیین قوم بنی اسد را اجرا می کنند و این روستا به قوم بنی اسد شهرت یافته است.

قبیله بنی اسد تیره ای از قبیله بزرگ و سلحشور و مشهور عرب از فرزندان اسد بن خزیمه بن مدرکه بودند که در اطراف کوفه زندگی می کردند.

پس از شهادت سید الشهدا و یاران باوفایش جمعی از زنان قبیله بنی اسد گذرشان به میدان جنگ می افتد آنها بعد از مشاهده اجساد امام و یارانش در زیر نور آفتاب سخت منقلب می شوند و نزد مردان قبیله خود در غاضریه می شتابند و از آنها می خواهند که برای دفن امام حسین(ع) و یارانش اقدام کنند، مردان قبیله از ترس آنکه گرفتار خشم ابن زیاد و امویان نشوند از این کار امتناع می کنند، زنان بنی اسد هنگامی که دیدند تلاش و اصرار آنان راه به جایی نمی برد خود آماده بازگشت به کربلا شدند و با برداشتن وسایل و ابزار برای دفن پیکر شهداء، غاضریه را به مقصد کربلا ترک کردند.

آیین قوم بنی اسد در واقع یادآور روز 12 محرم سال 61 هجری است که در آن، طایفه بنی اسد به صحرای نینوا آمده و در حالی که اجساد مطهر شهدای کربلا در زیر آفتاب سوزان است، آن ها را تشییع و تدفی


برچسب ها: روشن آباد - قبیله - روستا - روستای - زنان - ماه محرم - یاران
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری آیین قوم بنی اسد در روستای روشن آباد بابل

برگزاری آیین قوم بنی اسد در روستای روشن آباد بابل