مطالب مرتبط:
پشه ناقل بیماری خطرناک در 4 استان دیده شد/ هشدار جدید در مورد تب دنگی + فیلم
پشه ناقل تب دنگی در 4 استان مشاهده شد
پشه ناقل تب دنگی در 4 استان مشاهده شد
پشه آئدس در این 4 استان کشور مشاهده شد + ویدئو | مردم این استان ها مراقب پشه ناقل تب دنگی باشند
پشه تب دنگی در 4 استان مشاهده شد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 تیر 1403 ساعت 16:552024-07-09پزشكي

بیماری تب دنگی در استان کرمان مشاهده نشده است


کرمان_ مدیر گروه مبارزه با بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تاکنون موردی از وجود پشه آئدس و بیماری تب دنگی در این استان گزارش نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سعید صحبتی، صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بیماری تب دنگ از بیماری های ویروسی خونریزی دهنده است که توسط پشه ناقل آئدس منتقل می شود و پشه عامل بیماری از حدود سال 1398 در کشور ما صید شد، اما چون ویروس بیماری در جامعه وجود نداشت منجر به انتقال بیماری نمی شد.

وی افزود: از حدود دو ماه قبل مواردی از بیماری تب دنگ از کشورهای همسایه به ویژه کشور امارات وارد کشور شده بودند شناسایی شد که عمدتاً در استان های هرمزگان و فارس بود و بعضی از این افراد به خاطر حال عمومی بد راهی بیمارستان ها شدند که بهبود پیدا کردند.

وی با اشاره به شناسایی مواردی از آلودگی پشه آئدس در استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان و همسایگی این دو استان با کرمان، اضافه کرد: بنابراین باید آمادگی خود را برای مقابله با این بیماری افزایش دهیم که در این راستا محور فعالیت های دانشگاه بر دو امر آموزش و اطلاع رسانی به نیروهای متخصص، مراقبان سلامت و عموم جامعه است.

وی افزود: محور دوم فعالیت های دانشگاه رصد حضور پشه عامل بیماری و ویروس عامل بیماری در جامعه است که خوشبختانه تا امروز موردی از وجود پشه در


برچسب ها: بیماری - دانشگاه علوم پزشکی کرمان - استان - بیماری های واگیردار - دانشگاه علوم پزشکی - کشور - سیستان و بلوچستان
آخرین اخبار سرویس:

بیماری تب دنگی در استان کرمان مشاهده نشده است

بیماری تب دنگی در استان کرمان مشاهده نشده است