مطالب مرتبط:
خودکفایی 90 درصدی برنج تا پایان برنامه هفتم محقق می شود
فعال سیاسی اعتدال گرا: دولت برنامه جدیدی ندارد و به اجرای برنامه هفتم توسعه می پردازد/ باید به استفاده از جوانان مومن، متعهد و پایبند به انقلاب روی بیاورند
سوال بازنشستگان پاسخ داده شد، ماجرای همسان سازی بازنشستگان با برنامه هفتم کلید خورد
رهاسازی آب سدهای برقابی طبق برنامه انجام می شود/ وضعیت سدهای کارون با وجود کاهش 4 میلیارد مترمکعبی آورد رودخانه ها مطلوب است
تولید یک میلیون تن کاتد مس تا پایان برنامه هفتم توسعه دست یافتی است
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 تیر 1403 ساعت 09:152024-07-10سياسي

بند کاهش سربازی از برنامه هفتم حذف شد؟


یک نماینده مجلس از سخنگوی شورای نگهبان می پرسد که چرا بند کاهش سربازی به 14 ماه در برنامه هفتم درج نشده است؟ - تابناک- ابوالفضل ابوترابی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تابناک از کش و قوس ها و فشار های ستادکل نیرو های مسلح در تصویب یک بخش از برنامه هفتم می گوید.

ابوترابی آنچه که به عنوان مصوبه معافیت سربازی مشمولان بالای 35 سال با دو فرزند ابلاغ شده را بی خاصیت و خنده دار می داند.

او در خصوص روند تغییرات این مصوبه که در در قالب برنامه هفتم مطرح شده بود می گوید: در برنامه هفتم آمده بود که مشمولان بالای 30 سال از سربازی معاف شوند؛ این مصوبه به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت و با فشار ستادکل نیرو های مسلح به مجلس برگشت خورد.

این نماینده مجلس ادامه می دهد: در ادامه مجلس برای جلب رضایت مجمع سن 30 سال را به 35 سال افزایش داد، اما مجددا با فشار ستاد کل نیرو های مسلح این موضوع درمجمع رد شد و با قید سربازان غیرغائب این مصوبه را خنده دار و بی تاثیر کردند.

او می افزاید: هدف از این طرح تشویق برای فرزندآوری افراد بالای 30 سال بود، اما آنچه ابلاغ شد با آنچه در برنامه هفتم آمده بود کاملا متفاوت است.

ابوترابی می گوید: نظام اسلامی دست فردی را که در 30 سالگی دو فرزند دارد را باید ببوسد و معافیت کمترین امکاناتی است که میتوان به این افراد داد.


برچسب ها: نماینده مجلس - برنامه - سربازی - نماینده مجلس شورای اسلامی - کاهش سربازی - نماینده - مجلس
آخرین اخبار سرویس:

بند کاهش سربازی از برنامه هفتم حذف شد؟

بند کاهش سربازی از برنامه هفتم حذف شد؟